Bij X2O werkt iedereen mee aan de digitale transformatie
X2O is een snelgroeiende Belgische badkamerspecialist, met vandaag 21 badkamerwinkels in België en Nederland, en richt zich op de particuliere badkamermarkt.
De wereld zit niet echt te wachten op de zoveelste online shop met speelgoed, kinderkledij, zelfgemaakte decoratie of juwelen. Tenzij je je echt onderscheidt van de anderen. Want ja, ook hier speelt de factor ‘opvallen’ een belangrijke rol. Heb je geen X-factor? Dan sta je wel online, maar ‘klopt’ niemand bij je aan.
Een online shop is niet gewoon achteroverleunen en wachten tot het geld binnenrolt. Het is best veel werk. Je moet je aanbod regelmatig aanpassen, mails en prijsaanvragen opvolgen, bij bestellingen alles keurig en veilig inpakken, de verzending regelen, betalingen opvolgen … Inderdaad: je moet er écht mee bezig zijn.
Grote spelers als Bol.com en Amazon.com beschikken over enorme budgetten om reclame te maken. Ze zijn bekend over de grenzen heen. Je moet al met heel aparte artikelen uit de hoek komen, om een koper voor jou te laten kiezen.
Wie online staat, is vatbaar voor commentaren van kopers. Vaak mensen die je niet kennen, en je op details beoordelen. Heb je nog niet zoveel verkopen, en liep er bij eentje iets mis? Dan is dat ene vernietigende commentaar soms al voldoenden om andere geïnteresseerden af te schrikken.
Ligt de marge dan niet veel hoger bij een verkoop dan in een gewone winkel? Hij ligt hoger, ja. Je hoeft geen winkelpand te huren, geen personeel in te schakelen, ... Kleine spullen kun je zelfs makkelijk in een kamer stockeren en via de post versturen. Met grote producten moet je vaak al een magazijn huren en personeel inschakelen. En dan lopen de kosten natuurlijk op.
Dit alles neemt niet weg dat je er vooral voor moet gaan als je goesting hebt om een webshop op te richten. Reken niet meteen op winst. Beschouw het als een leerproces. En als een leuke bijverdienste. Wie het alleen doet voor het geld, houdt het minder lang vol dan wie een webshop met plezier runt.
Bron: rtlz.nl
21 oktober 2019X2O is een snelgroeiende Belgische badkamerspecialist, met vandaag 21 badkamerwinkels in België en Nederland, en richt zich op de particuliere badkamermarkt.
Door de opkomst van e-commerce en het veranderde koopgedrag is het meer dan ooit de consument die aan het stuur zit.
De meeste mensen krijgen in mei of juni een aardig bedrag extra bij hun loon, het zogenaamde (dubbel) vakantiegeld.
Ben jij immuun voor een burn-out? Denk niet dat het jou nooit kan overkomen, want het aantal werknemers dat uitvalt door een burn-out stijgt elk jaar.
De West-Vlaamse bedrijven willen steeds verder uitbreiden, en het is positief dat de economie het dus goed doet, maar de beschikbare brains en handen blijven karig.
Federico Bernardinelli is een 31-jarige Italiaan, een vrije vogel en echte avonturier. Hij woont nu in Zottegem. VDAB ondersteunde Federico.
Hoe geraak je van die junior in je functietitel af? Dat is vooral een kwestie van tijd. Al kan je die groei wél flink versnellen.
Op 4 mei vindt in de UGC Cinema’s in Turnhout de jobbeurs van Jobat plaats. Er vallen diverse jobs te rapen én je kan er je loopbaan een nieuwe wending geven.