5 dingen die werknemers nooit tegen hun baas zeggen
Hoe goed je het ook met je manager kan vinden, sommige zaken hou je toch nog liever voor jezelf. Deze gedachten zullen werknemers nooit luidop delen ...
Moet je dus ofwel de zinnen snel aan mekaar rijgen en het strak houden? Of moet je net door trager te spreken je woorden en betoog kracht bijzetten?
De zakelijke site Express gaf onlangs aan de hand van twee onafhankelijke onderzoeken een antwoord op de vraag. En dat antwoord is: (iets) sneller praten blijkt overtuigender over te komen.
“Mensen die gematigd snel praatten, met een snelheid van zo’n 3,5 woorden per seconde, waren succesvoller in het overtuigen van mensen dan zij die zeer snel of zeer traag praatten”, zo concludeerde een onderzoek van de Universiteit van Michigan.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Moet je dus ofwel de zinnen snel aan mekaar rijgen en het strak houden? Of moet je net door trager te spreken je woorden en betoog kracht bijzetten?
De zakelijke site Express gaf onlangs aan de hand van twee onafhankelijke onderzoeken een antwoord op de vraag. En dat antwoord is: (iets) sneller praten blijkt overtuigender over te komen.
“Mensen die gematigd snel praatten, met een snelheid van zo’n 3,5 woorden per seconde, waren succesvoller in het overtuigen van mensen dan zij die zeer snel of zeer traag praatten”, zo concludeerde een onderzoek van de Universiteit van Michigan.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe goed je het ook met je manager kan vinden, sommige zaken hou je toch nog liever voor jezelf. Deze gedachten zullen werknemers nooit luidop delen ...
Ben je iemand die nogal graag praat, overloop dan best eens de volgende vijf tips die kunnen helpen om te zwijgen tijdens belangrijke vergaderingen.
Reageren collega’s amper nog geïnteresseerd als je het woord neemt? Misschien is dat een teken dat je te veel praat … en dat kan je carrière schaden.
Het geheim van een goed gesprek? Luisteren. Maar naast goed kunnen luisteren bestaan er nog enkele andere nuttige regels voor een vlotte conversatie.
Onderzoek heeft aangetoond dat luidop tegen jezelf praten je intelligentie doet verhogen. Bovendien zorgt het ervoor dat je sneller zaken gedaan krijgt.
Een op de drie werknemers (34%) vindt dat zijn leidinggevende zich onvoldoende voorbereidt op het beoordelingsgesprek. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek.
Uiteraard bereik je weinig tot niets met de woorden 'ik kan dat niet', dus je kan ze maar beter achterwege laten. Krijg hier het nodige duwtje in de rug!
Ook in België vind je MBA-programma’s die zeker niet moeten onderdoen voor die in het buitenland. Een overzicht...
Brussel is een steeds groenere stad. Openbaar vervoer en fiets winnen terrein en de hoofdstad is ook net iets veiliger dan je zou denken.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een op de drie werknemers (34%) vindt dat zijn leidinggevende zich onvoldoende voorbereidt op het beoordelingsgesprek. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek.
Reageren collega’s amper nog geïnteresseerd als je het woord neemt? Misschien is dat een teken dat je te veel praat … en dat kan je carrière schaden.
Het geheim van een goed gesprek? Luisteren. Maar naast goed kunnen luisteren bestaan er nog enkele andere nuttige regels voor een vlotte conversatie.
Hoe goed je het ook met je manager kan vinden, sommige zaken hou je toch nog liever voor jezelf. Deze gedachten zullen werknemers nooit luidop delen ...
Ben je iemand die nogal graag praat, overloop dan best eens de volgende vijf tips die kunnen helpen om te zwijgen tijdens belangrijke vergaderingen.
Onderzoek heeft aangetoond dat luidop tegen jezelf praten je intelligentie doet verhogen. Bovendien zorgt het ervoor dat je sneller zaken gedaan krijgt.
Uiteraard bereik je weinig tot niets met de woorden 'ik kan dat niet', dus je kan ze maar beter achterwege laten. Krijg hier het nodige duwtje in de rug!
Je gaat of bent bevallen, proficiat! Dan heb je recht op moederschapsverlof. Op al jouw vragen geven wij met plezier een antwoord in deze FAQ.
Je bent niet meer gelukkig in je huidige job en denkt eraan om andere oorden op te zoeken. Maar zou je dat wel doen?