Bedrijfswagen
Vorige

1 van 118

Volgende
Volgend artikel:

Veel interesse in mobiliteitsbudget

Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder

De verkoop van bedrijfswagens neemt in België zeker niet af. Integendeel, België is koploper in de EU als het aankomt op luxewagens, vooral als bedrijfswagen.
#

Maar liefst 45% van de bedrijfswagens die in 2015 werden aangekocht, bestaat uit topmerken als BMW, Mercedes, Audi, Volvo of Porsche. Het zijn dus niet de goedkoopste merken die de garage uitrollen op naam van een bedrijf.

Waarom?

Het prijsverschil tussen een luxe-leasewagen of een gewone leasewagen is voor bedrijven verwaarloosbaar. Er wordt vooral gekeken naar wat de auto nog waard is na de leasetermijn. Die ligt bij deze luxemerken net iets hoger, wat het een goede investering maakt voor bedrijven.

Een luxebedrijfswagen is financieel voor bedrijven uiteindelijk interessanter. In België toch. In andere EU-landen zit het fiscaal systeem anders in elkaar.

Autoverkoop in EU

In Europa worden per 1.000 inwoners zo’n 5 luxewagen verkocht. Lijkt veel, maar in België is het al dubbel zoveel: meer dan 10 premiumwagens per 1.000 inwoners. Van de volledige autoverkoop zou 23% een premiummerk zijn: BMW, Mercedes, Audi, Volvo of Porsche.

Ondanks de files en het feit dat meer mensen voor het openbaar vervoer kiezen, blijft de autoverkoop groeien. Zo werden er in februari 2016 zo’n 49.707 nieuwe auto’s ingeschreven. Ter vergelijking: dat zijn er meer dan 5.000 meer dan in januari 2016, maar ook meer dan 5.000 meer dan in februari 2015.

(sjv) - Bron: HRsquare 

4 april 2016

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook