Gemiddelde Belgische topbankier verdient ... 1,5 miljoen euro
1,52 miljoen euro. Zoveel verdient een Belgische topbankier, aldus de European Banking Authority.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
1,52 miljoen euro. Zoveel verdient een Belgische topbankier, aldus de European Banking Authority.
Jobat vroeg twee bibliotheekmedewerkers wat er door De Krook allemaal verandert in hun job.
Richard Branson, de Britse multimiljardair die de Virgin Group beheert, staat elke dag om 5 uur 's ochtends op. Zo treed je in zijn voetsporen!
Langdurig ziek? Of thuis door een burn-out of bore-out? Hoe verzeker je als leidinggevende dat je werknemer geen fade-out krijgt?
Goed nieuws voor studenten met ondernemerszin. De regering heeft een gloednieuw statuut gelanceerd om ondernemerschap bij studenten te stimuleren.
Stress verminderen op kantoor vergt een langdurige aanpak. “Een eenmalige sessie mindfulness of energiemanagement leidt zelden tot duurzame resultaten.”
Op 8 maart organiseren Voka en VDAB een jobdag die zich richt op hogeropgeleide allochtonen. Het is het sluitstuk van een project van een drietal maanden.
Al doende leert men. En al doende krijgt men goesting. Dat is althans het uitgangspunt van dit uniek project van Hogeschool PXL en UHasselt.
Een negatieve sfeer op het werk is niet alleen nefast voor de prestaties. De werknemers gaan er ook privé onder lijden ...
Rouwen om het verlies van je kind, man of familielid vraagt tijd. Daarom verhoogt Facebook het rouwverlof tot twintig dagen ...
Wat trek ik aan op een sollicitatiegesprek? Mag ik m'n smartphone op tafel leggen tijdens een vergadering? Je leest in ‘De etiquettebijbel op de werkvloer’.
“Net zoals het cv niet alles zegt over de kandidaat, zegt de jobbeschrijving niet alles over de job en het bedrijf”, stelt jobcoach Julie Beuselinck.
Zweten, trillen, rood worden, stotteren, hartkloppingen, de zenuwen staan op scherp want je moet een presentatie geven en je hebt spreekangst. Wat nu?
Zitten is het nieuwe roken. Daarom investeren werkgevers in ergonomische, verstelbare zit/sta-bureaus. De voordelen zijn legio, maar nadelen zijn er ook.
Hoe groot het vermogen is van Michel Van den Brande, eigenaar van het stellingbedrijf Kontrimo, bekend van 'The Sky Is The Limit'? We zochten het uit …
Winston Churchill en Ernest Hemingway deden het. En vandaag doen ook steeds meer bedrijven het. Rechtstaand werken is aan een opmars bezig.
Wie een baby krijgt, heeft recht op ouder-, moeder- en/of vaderschapsverlof. Bij de Schotse brouwerij Brewdog krijgen werknemers voortaan ook … puppyverlof.
Het technologiebedrijf Google werd met een serieus personeelsverloop geconfronteerd. Heel wat personeel is vertrokken. De reden hiervoor is opmerkelijk...
Na maandenlang onderhandelen is de wet Werkbaar Wendbaar Werk van minister Peeters zo goed als een feit. Maar wat betekent dat concreet voor de werknemer?
Op elk kantoor loopt er wel een blaaskaak rond. Iemand die veel blabla verkoopt, maar weinig zélf bereikt. Hoe ga je om met zo'n bluffende collega?
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu