Sociale media
Vorige

1 van 179

Volgende
Volgend artikel:

Waarom geven mensen hun ontslag via TikTok?

Werknemers verknoeien tijd van de baas

Facebook, hotmail, nieuwssites: het leidt ons allemaal af. Het is dan ook niet verwonderlijk dat we vaak met privé-zaken bezig zijn tijdens de werkuren. Dit blijkt uit een onderzoek van ING.
#

Nog snel even een mail rondsturen voor die barbecue of de nieuwste vakantiefoto’s van je beste vrienden bekijken: door de opkomst van sociale netwerksites zitten we steeds vaker met ons hoofd bij het privé-leven. En waarom zou je het uitstellen tot thuis, als je op kantoor alles ter beschikking hebt?

Opvallende cijfers

Hoeveel tijd spenderen werknemers op kantoor aan telefoneren, e-mailen en internetten voor privé-doeleinden?

  • Telefoneren: 44% van de werknemers pleegt soms een privé-telefoontje tijdens de werkuren. 10% zegt dit vaak op kosten van de baas te doen.

  • Mailen: Een op de acht werknemers stuurt vaak een e-mail naar vrienden, 43% zegt dit soms te doen

  • Internetten: De meest voorkomende activiteit is surfen op het internet. 1 op de 6 werknemers zegt hier vaak tegen te zondigen, 45 % beweert dit af en toe te doen
 

Grenzen vervagen

Wat werknemers dan wel –bewust- vergeten, is dat communiceren voor privé-doeleinden geld kost aan de werkgever. Om nog maar te zwijgen over de werktijd die je daardoor verliest.

Maar het mes snijdt wel aan twee kanten. Door de intrede van moderne communicatiemiddelen zijn mensen steeds vaker met hun werk bezig in hun vrije tijd. Ook de nieuwste trend in het bedrijfsleven, namelijk 'Het Nieuwe Werken' zit daar voor iets tussen. Het vervaagt de grens tussen werk en privé.

(mw) – Bron: ing   

14 juli 2011

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook