Sociale media
Vorige

1 van 179

Volgende
Volgend artikel:

Waarom geven mensen hun ontslag via TikTok?

Sms-taal op kantoor: do's en don'ts

Als werknemers mails versturen naar collega's of klanten gaan zij meestal uit van het principe 'hoe korter een boodschap, hoe beter.' Op zo'n momenten dreigt echter sms-taal de kop op te steken, terwijl dat in bepaalde gevallen niet echt aan te raden is. Daarom: de do's en don'ts op een rij.
#

Do's & don'ts van sms-taal

  • Smileys in bedrijfsmails zijn een absolute 'no no', net als andere uitbundige emoticons die eerder thuishoren in een chatsessie.
  • Vermijd het overmatige gebruik van Engelse termen. Oké, sommige zaken kunnen nu eenmaal niet anders worden gezegd, maar hou toch in de gaten dat jouw bericht niet vol 'business', 'targets', 'deals' etc staat.
  • Gebruik in officiële communicatie steeds volledige zinnen.
  • Laat ironie en sarcasme in mails achterwege. Niet iedereen voelt even goed aan wat wel/niet serieus bedoeld is.
  • Vermijd in een eerste contact afkortingen als FYI en w8 ff.
  • Kijk je sms, mail of tweet na voor je deze op de wereld loslaat. Klopt alles en staat er geen spellingsfout of tikfout in?
  • Vraag je ten slotte af of de boodschap die je verstuurt wel zinvol is. En mail zeker niet te snel. Misschien kan je het probleem wel zelf oplossen?

(nm) – Bron: Intermediair.nl 

2 november 2012

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook