Jouw kantoor? De trein!

Trein

De tijd dat pendelen nog puur tijdverlies was, is voorbij. Tegenwoordig beschouwt amper 8% van de treinreizigers hun pendelrit als tijdverlies. Dat blijkt uit een Britse studie van het Centre for Transport and Society van de University of the West of England.

De dag dat iedereen nog starend naar buiten zat te kijken, wachtend op zijn eindbestemming, is al lang voorbij. Tegenwoordig gebruiken 30% van de treinreizigers hun rit om nuttig bezig te zijn. Tot deze ‘nuttige’ bezigheden behoren lezen, werken en ja, ook dagdromen.

Een nieuw kantoor

Voor veel zakenmensen is de trein praktisch een verlengde van hun kantoor geworden: 83% meer mensen dan vorig jaar telefoneert of stuurt berichten voor professionele doeleinden. Dit is vooral te danken aan de opkomst van de iPhones, smartphones en het draadloos internet.

E-mails checken

Een op de drie zakenreizigers zegt vooral zijn e-mails te checken in de trein, terwijl een op de twintig reizigers vooral actief is op sociale netwerksites als Facebook, Twitter of LinkedIn.

Zit de man naast je op zijn iPad te tokkelen? Denk dan niet meteen ‘workaholic’. Steeds meer mensen (63% meer dan zes jaar geleden) zijn met privézaken bezig.

(mw) – Bron: express.be  

Meer info over Workaholics , Werkplek , Mobiliteit & transport

27/09/2011