Welke job past bij mij?
Vorige

1 van 508

Volgende
Volgend artikel:

Buschauffeur en teamcoach bij De Lijn: veel afwisseling en altijd onder de mensen

“Talent laten groeien is dé kracht van 24+”

24Plus_Teute
Ook als startende customer care agent krijg je bij 24+ meteen volop mogelijkheden om je skills te versterken en zelfs om door te groeien. Kersvers teammanager Perry Dolmans en opleider Teutë Kllokoqi vertellen hoe snel het voor je kan gaan.

24+ is het customer care center van KBC. Sinds kort is Perry Dolmans er teammanager bij het team HPO, de helpdesk voor particulieren en ondernemers. “Wij bieden klanten back-up over de digitale oplossingen van de KBC Mobile App KBC Touch”, legt Perry uit. “We staan ook in voor Secure4You, de antifraudedienst, eerstelijnshulp en de beleggingsapp Bolero.”

Opleidingsplan op maat

Perry kreeg bij zijn start als nieuwe medewerker een opleidingsplan mee. Hoe ziet dat eruit? Perry Dolmans: “In onze afdeling begin je met een hybride traject waar je de eerste skills voor de business- en particuliere helpdesk aanleert. Daarna volgt elke agent zijn of haar eigen pad. Je kan kiezen voor ondersteuning van particuliere klanten van KBC. Je kan ook gaan voor bedrijfsklanten. Of je kiest voor allebei. De opleidingsplannen zijn op maat van elke afdeling en elke medewerker.”

Vóór zijn start bij 24+ deed Perry twaalf jaar ervaring op als leidinggevende: dat hielp hem om vlot teammanager te worden. Maar hoe groei je door van agent tot teammanager? “Je kan kiezen voor een groeitraject tot teammanager (TM), kwaliteitscoach (KC) of Operational Support (OS)”, legt Teutë Kllokoqi uit. Teutë is opleider bij 24+. “Elk traject heeft gemeenschappelijke modules zoals communicatie en functie specifieke opleidingen zoals bijvoorbeeld motiverend leidinggeven voor het TM-traject. Er zijn tussentijdse evaluaties en je rondt af met een stage. Voor elke vacature moet je wel nog solliciteren. Maar kennis in huis houden is dé kracht van 24+, want we kijken eerst naar onze eigen teams om posities in te vullen.”

Versterk het team van customer care center 24+ en solliciteer via 24plus.be.

Interne mobiliteit voorop

Bij de vorige cyclus groeide maar liefst 60% van de deelnemers door. En ook in die nieuwe rol houdt 24+ je scherp. Er is ook een traject “Teammanagers versterken” waarbij via interne en externe opleidingen alsook door het uitwisselen van ervaringen tussen teammanagers, elke teammanager écht sterker wordt als leidinggevende. Na je groeitraject tot TM (of KC of OS) krijg je extra opleidingen en coachings, dus we blijven je versterken.”

Via snuffelstages bieden ze de mogelijkheid om bij andere teams een half dagje mee te volgen en te kijken hoe alles er in zijn werk gaat. “Je ziet medewerkers daar achteraf ook vaak solliciteren”, zegt Teutë. “Ligt de job je toch niet helemaal, dan vinden we elders wel een mogelijkheid.”

Voor je hele loopbaan

Dat interne mobiliteit hier belangrijk is, bewijst ook het TOP talent ontwikkelingsprogramma. TOP talent is een individueel traject. Teutë: “Wanneer je leidinggevende ziet dat je meer in je mars hebt, kan je een heel specifieke richting uit. Bijvoorbeeld chatbox-expert, wanneer je erg veel belangstelling hebt voor IT en programmeren.” Maar je kan ook een opleiding volgen zonder te willen doorgroeien, benadrukken Perry en Teutë. Het open opleidingsaanbod van 24+ is er voor je héle loopbaan.

“Denk aan soft skills, communicatie, assertiviteit of stress awareness”, somt Teutë op. “Daarnaast organiseren we ook opleidingen op maat zoals logopedie of schrijfvaardigheid. Maar het open opleidingsaanbod is vrijwillig. Je schrijft in om je verder persoonlijk te ontwikkelen en dus niet meteen met de bedoeling om door te groeien. Maar ook daar kunnen die opleidingen je zeker bij helpen.”

Blijf jezelf ontwikkelen bij customer care center 24+ Ontdek alle vacatures via 24plus.be.

7 november 2023
Anderen bekeken ook