Meest recente artikels

augustus 2019

Hoe betalen met elektronische maaltijdcheque?

Hoe betalen met elektronische maaltijdcheque?

Vergeet je ook altijd die verdomde papieren maaltijdcheques mee te nemen als je gaat winkelen? Met de elektronische maaltijdcheque zou je vanaf het najaar 2010 gewoon moeten kunnen afrekenen via de bestaande betaalterminals.

Slechte zithouding? Vergeet die promotie maar!

Slechte zithouding? Vergeet die promotie maar!

Volgens lichaamstaalexpert Judi James heeft een goede lichaamshouding op het werk een positief effect op je loopbaanontwikkeling en succes. Wie daarentegen steeds onderuitgezakt zit aan zijn bureau, maakt volgens haar meer kans om ontslagen te worden dan een promotie te krijgen.

Belg langst onderweg naar kantoor

Belg langst onderweg naar kantoor

De Belgische werknemer is gemiddeld 37 minuten onderweg van huis naar het kantoor. De Belg is daarmee koploper in Europa. Dat blijkt uit een enquête.

Te veel werk? Eigen schuld!

Te veel werk? Eigen schuld!

Werkdruk, tijdsdruk ... Allemaal namen voor één en hetzelfde probleem: het gevoel te veel te moeten in te weinig tijd. Waar komt die stress vandaan?

De 7 fases van een affaire op het werk

De 7 fases van een affaire op het werk

Je vangt in de wandelgangen regelmatig iets op over een geheime relatie op het werk, maar jou lijkt het nooit te (zullen) overkomen. Of toch? Een kantoorromance begint vaak onschuldig en voor je het weet zit je er middenin.

Typische bazenpraat

Typische bazenpraat

Bazen hebben zo hun eigen taaltje, doorspekt met dooddoeners waar werknemers de muren van oplopen. Paul Verburgt, zelf jarenlang manager, schreef een boekje over die zo herkenbare frasen: ‘Bazenbargoens’.

7 to do's na een ontslag

7 to do's na een ontslag

Na een (onverwacht) ontslag kan je even de moed laten zakken, maar doe dit niet te lang. Een overzicht van enkele zaken die je kan doen na gedwongen vertrek.

Online netwerken: 5 tips

Online netwerken: 5 tips

Online netwerken is tegenwoordig een onmisbaar instrument om carrière te maken. Maar het is niet altijd even makkelijk om de juiste contacten te vinden. Deze 5 tips helpen je op weg.