Is de toekomst radicaal digitaal?
Netwerken komen steeds meer in beeld, werken voor één bedrijf of op dezelfde plek wordt minder mainstream.
“We laten jongeren daarbij vooral zelf aan de slag gaan met media”, zegt communicatieverantwoordelijke Niek Godfroid. “Ze kiezen een thema en maken daar media-inhoud over. Wij ondersteunen hen zodat het eindresultaat technisch goed zit én er mooi uitziet, zoals een perfecte montage of een aantrekkelijke blog. We brengen hen juiste knoppenkennis bij, helpen concepten uit te werken, stellen hun storytellingboodschap scherp …”
“We hebben ook een onderdeel video- en mediaproductie door jongeren. De opdrachten bestaan uit opnames en montages. Sommige klanten in non-profit of jeugdwerk staan open voor het leerproces dat daarbij komt kijken. Maar dankzij onze vaste krachten zit het eindresultaat altijd goed.”
“Onze vrijwilligers zijn gek op digitale media”, zegt Niek Godfroid. “De meeste zijn studenten tussen 18 en 24 jaar. Ze vinden vaak via mond-tot-mondreclame de weg naar ons vanuit studierichtingen als Audiovisuele Kunsten aan het RITCS. Stagiairs blijven vaak ook graag ‘plakken’ als vrijwilliger.”
“Jongeren mediawijsheid bijbrengen – hoe ga je om met sociale media? – doen we tijdens onze mediawijze workshops. Die worden gegeven door meer pedagogisch gerichte profielen of vrijwilligers met een communicatieachtergrond. Tijdens schoolvakanties organiseren we mediakampen voor jongeren tot 16 jaar, zoals een YouTube-kamp of het Mediaravotterskamp waarin je alle ins en outs van je smartphone combineert met ‘scoutsactiviteiten’ zoals survivalopdrachten.”
“Andere kampen heten Appventure, Ini mini media, Robotkamp of Frituur Futuur. Allemaal begeleid door vrijwilligers en jobstudenten. In onze vaste kern zijn we met een twintigtal. Vrijwilligers hebben we altijd nodig. Wanneer je als vaste kracht bij ons aan de slag wilt, vind je onze vacatures op sites als Jeugdwerkjobs.be, VDAB.be, Creativeskills.be of 11.be.”
(wdh) - Meer info: www.mediaraven.be / www.mediahelpdesk.be (digitale tips voor jeugdwerkers)
3 maart 2018“We laten jongeren daarbij vooral zelf aan de slag gaan met media”, zegt communicatieverantwoordelijke Niek Godfroid. “Ze kiezen een thema en maken daar media-inhoud over. Wij ondersteunen hen zodat het eindresultaat technisch goed zit én er mooi uitziet, zoals een perfecte montage of een aantrekkelijke blog. We brengen hen juiste knoppenkennis bij, helpen concepten uit te werken, stellen hun storytellingboodschap scherp …”
“We hebben ook een onderdeel video- en mediaproductie door jongeren. De opdrachten bestaan uit opnames en montages. Sommige klanten in non-profit of jeugdwerk staan open voor het leerproces dat daarbij komt kijken. Maar dankzij onze vaste krachten zit het eindresultaat altijd goed.”
“Onze vrijwilligers zijn gek op digitale media”, zegt Niek Godfroid. “De meeste zijn studenten tussen 18 en 24 jaar. Ze vinden vaak via mond-tot-mondreclame de weg naar ons vanuit studierichtingen als Audiovisuele Kunsten aan het RITCS. Stagiairs blijven vaak ook graag ‘plakken’ als vrijwilliger.”
“Jongeren mediawijsheid bijbrengen – hoe ga je om met sociale media? – doen we tijdens onze mediawijze workshops. Die worden gegeven door meer pedagogisch gerichte profielen of vrijwilligers met een communicatieachtergrond. Tijdens schoolvakanties organiseren we mediakampen voor jongeren tot 16 jaar, zoals een YouTube-kamp of het Mediaravotterskamp waarin je alle ins en outs van je smartphone combineert met ‘scoutsactiviteiten’ zoals survivalopdrachten.”
“Andere kampen heten Appventure, Ini mini media, Robotkamp of Frituur Futuur. Allemaal begeleid door vrijwilligers en jobstudenten. In onze vaste kern zijn we met een twintigtal. Vrijwilligers hebben we altijd nodig. Wanneer je als vaste kracht bij ons aan de slag wilt, vind je onze vacatures op sites als Jeugdwerkjobs.be, VDAB.be, Creativeskills.be of 11.be.”
(wdh) - Meer info: www.mediaraven.be / www.mediahelpdesk.be (digitale tips voor jeugdwerkers)
3 maart 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Netwerken komen steeds meer in beeld, werken voor één bedrijf of op dezelfde plek wordt minder mainstream.
Enkele Gentse vzw’s helpen om jongeren mediawijs te maken. Hoewel de werking van [ew32] en Mediaraven onder Jeugdwerk valt, gaat het over veel meer.
De industrie wil het nijpend tekort aan technisch geschoold personeel aanpakken. Het West-Vlaamse initiatief Technoboost moet hierbij helpen.
Ambassadeur zijn van je bedrijf wil vandaag óók zeggen dat je digitaal ambassadeur bent. Het grootste publiek bereik je immers via sociale media.
Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mails die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomen?
Ondanks de grote tewerkstelling wordt de Antwerpse haven niet altijd geassocieerd met jobopportuniteiten. En dat is jammer, vindt Stephan Van Fraechem, directeur Voka-KvK Alfaport.
Tijdens je ouderschapsverlof ontvang je geen loon van je werkgever. Je krijgt wel een onderbrekingsuitkering van de RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening).
Ook in de (chemische) industrie biedt de digitalisering nieuwe uitdagingen. Bij BASF in de haven van Antwerpen speuren ze naar technisch knappe koppen...
Er zijn opmerkelijke verschillen te noteren. Een werknemer in de best betalende sector verdient maandelijkse gemiddeld 5.840 euro bruto.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Ambassadeur zijn van je bedrijf wil vandaag óók zeggen dat je digitaal ambassadeur bent. Het grootste publiek bereik je immers via sociale media.
Netwerken komen steeds meer in beeld, werken voor één bedrijf of op dezelfde plek wordt minder mainstream.
Enkele Gentse vzw’s helpen om jongeren mediawijs te maken. Hoewel de werking van [ew32] en Mediaraven onder Jeugdwerk valt, gaat het over veel meer.
De industrie wil het nijpend tekort aan technisch geschoold personeel aanpakken. Het West-Vlaamse initiatief Technoboost moet hierbij helpen.
Soms heb je maar een minuut de tijd om jezelf of je idee te verkopen. In een ‘elevator pitch’ telt elke woord, dus freestylen is niet zo’n goed idee.
Inspiratie nodig voor je volgende carrièreswitch of jobhop? Bekijk dan zeker even deze beroepenlijst met de 20 bestbetaalde jobs ter wereld...
Migraine blijkt een taboe op de werkvloer, vooral bij de werkgever. Al maken enkele aandachtspunten een wereld van verschil.
Bezwijk je langzaam maar zeker onder alle drukte? Leg alle goede adviezen dan nu langs je neer en ga voor een heel andere strategie: het fuck-itlijstje!
De meeste werknemers houden er tijdens hun thuiswerkdag(en) een ander ritme en tijdsindeling op na dan op kantoor.