10 piloten en stewardessen onthullen hun vlieggeheimen
Op de Amerikaanse website Reddit deelden enkele gebruikers, die een job als piloot of steward(ess) uitoefenen, een aantal opmerkelijke 'vlieggeheimen' ...
Vliegtuigbouwers en vliegmaatschappijen geven doorgaans aan dat er eigenlijk geen verschil is waar je zit in het toestel omdat de omstandigheden van een mogelijke crash telkens kunnen verschillen. Deze uitleg lijkt logisch, maar is volgens het Amerikaanse vakblad Popular Mechanics een mythe.
Popular Mechanics bestudeerde namelijk alle vliegtuigongevallen in de Verenigde Staten sinds 1971. Op basis van die data kwamen ze tot de conclusie dat mensen die vooraan in het toestel zitten 49% kans hebben om de crash te overleven. Het zijn met name de passagiers in businessclass die vooraan zitten. Zit je in het vliegtuig net voor of net achter de vleugels, dan stijgt de overlevingskans tot 56%.
Wie achteraan zit, maakt zowat 70% kans om levend uit het toestel te komen. En wil dat nu vaak net de minst populaire plek zijn in het vliegtuig. Je hebt er minder comfort en moet er bijvoorbeeld langer wachten om het vliegtuig te verlaten nadat het is geland.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Op de Amerikaanse website Reddit deelden enkele gebruikers, die een job als piloot of steward(ess) uitoefenen, een aantal opmerkelijke 'vlieggeheimen' ...
Er doen heel wat cowboyverhalen de ronde over het tot de verbeelding sprekende beroep van piloot. Maar wat is er nu waar?
De productiviteit van zakenreizigers ligt hoger bij een treinrit dan bij een vliegreis. Treinreizigers gebruiken meer dan de helft van de reis als werktijd.
Ben je het beu om dagelijks tussen die vier muren te zitten? Voor 377 miljoen euro ben je eigenaar van het meest luxueuze kantoor: de Boeing Business Jet.
Wie regelmatig voor zaken het vliegtuig neemt, of op vakantie gaat naar een verre bestemming, kent het gevoel. Maar wat is de meest ergerlijke gewoonte?
Welgeteld 234 knelpuntberoepen zijn er. Maar wat betekent dat voor jou én voor je (toekomstige) baas? “Werkgevers verlagen hun eisen.”
Bedrijven kunnen niet genoeg inspanningen leveren om alle profielen te omarmen. Zowel voor de collega’s als voor hun financiële resultaten. Al is de weg nog lang.
Zelfs de beste en leukste jobs kunnen naar een burn-out leiden. Hoe harder je werkt en hoe gemotiveerder je bent om te slagen, hoe meer kans je creëert.
Met de Dag van de Schoonmaak in aantocht zetten we graag het beroep van huishoudhulp in de kijker