Bepaal je eigen loopbaan dankzij Personal Branding
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
Je LinkedIn-pagina bestaat niet of is niet up-to-date. Of je hebt geen foto.
Je positioneert je eerder routineus. Je vervalt in algemeenheden. Je bent een ‘resultaatgedreven teamspeler’. Zoals iedereen dus.
Uiteraard zet je bij personal branding jezelf in de verf. Maar te veel focussen op je opleidingen (en de bijhorende onderscheidingen) is geen goed idee. Een toekomstige werkgever heeft er weinig boodschap aan.
Het is geen goed idee om jezelf in een cv of LinkedIn-profiel aan vreemden voor te stellen als ‘slim’, ‘intelligent’ of ‘strategisch’.
Sommigen bestempelen zichzelf als topexpert, als ‘disruptive thinker’ of soms zelfs als goeroe in een bepaald domein. Vertel eerder hoe je expertise hebt ingeschakeld om anderen te helpen.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
UNILIN uit Wielsbeke heeft een aantal rekruteringsprogramma’s. Via Campus Recruitment wordt jaarlijks een dertigtal young graduates aangeworven.
Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
Een creatieve generalist is iemand met een breed interesseveld, of iemand die niet te reduceren is tot één titel. Wanneer komen zij het best tot hun recht?
10.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
De digitale evolutie brengt heel wat nieuwe jobs met zich mee. Welke gaan in 2050 het meest 'hot' zijn?
Stronger together. Dat is de insteek van Helping Hands, een initiatief waarbij mensen van Arvesta’s hoofdkwartier op drukke dagen hun collega’s in de winkels helpen.
Wanneer spreken we van werkweigering? En wat kunnen de gevolgen zijn voor jou als je een taak niet wil uitvoeren? Lees het hier.