Collega's
Vorige

1 van 495

Volgende

Hoe ga ik het best om met collega's?

Omgaan met collega's
Elke dag werk je samen met dezelfde mensen. Dankzij deze 10 tips verloopt de samenwerking met hen heel wat beter.

1. Wees eerlijk

Hou je werk en privé liever gescheiden? Zeg dat dan rechtuit tegen je collega's. Maak je net graag vrienden? Dring je dan niet op aan collega's die er anders over denken.

2. Communiceer

Laat anderen weten waar je mee bezig bent, en maak duidelijke afspraken.

Ontdek: Hoe efficiënt communiceren op kantoor?

3. Hou je vlinders getemd

Val je voor de charmes van een collega of leidinggevende? Hou jezelf dan in bedwang en gedraag je professioneel.

4. Spreek met twee woorden

Niets is zo onprofessioneel als roepen en schelden op kantoor.

5. Relativeer

Overal zijn er lomperiken, die doen alsof je lucht bent of je belangrijke dingen 'vergeten' te melden. Relativeer hun houding en neem jezelf iets minder serieus.

Extra: Hoe leer je relativeren?

6. Werk samen

Berg je ego eens op en vraag een collega om zijn mening. Een goed team bereikt meer dan een groep koppige eenzaten.

7. Wees assertief

Heb je een probleem met een baas of collega? Praat er rustig en beheerst mee.

Assertiever zijn op je werk: 7 to do's

8. Waardeer de anderen

Weet je collega het altijd beter? Geef hem dan de indruk dat je belang hecht aan zijn oordeel. Dat werkt beter dan je te ergeren.

9. Heb geduld

Niet iedereen werkt even snel of heeft alles even vlug begrepen.

10. Geniet

Ga met de glimlach werken en geniet van je werk. Anders zoek je best een andere job.

Lees ook: Hoe zit het met jouw werkgeluk?

(kv)

8 augustus 2019
Aanbevolen jobs

Hoe ga ik het best om met collega's?

Omgaan met collega's
Elke dag werk je samen met dezelfde mensen. Dankzij deze 10 tips verloopt de samenwerking met hen heel wat beter.

1. Wees eerlijk

Hou je werk en privé liever gescheiden? Zeg dat dan rechtuit tegen je collega's. Maak je net graag vrienden? Dring je dan niet op aan collega's die er anders over denken.

2. Communiceer

Laat anderen weten waar je mee bezig bent, en maak duidelijke afspraken.

Ontdek: Hoe efficiënt communiceren op kantoor?

3. Hou je vlinders getemd

Val je voor de charmes van een collega of leidinggevende? Hou jezelf dan in bedwang en gedraag je professioneel.

4. Spreek met twee woorden

Niets is zo onprofessioneel als roepen en schelden op kantoor.

5. Relativeer

Overal zijn er lomperiken, die doen alsof je lucht bent of je belangrijke dingen 'vergeten' te melden. Relativeer hun houding en neem jezelf iets minder serieus.

Extra: Hoe leer je relativeren?

6. Werk samen

Berg je ego eens op en vraag een collega om zijn mening. Een goed team bereikt meer dan een groep koppige eenzaten.

7. Wees assertief

Heb je een probleem met een baas of collega? Praat er rustig en beheerst mee.

Assertiever zijn op je werk: 7 to do's

8. Waardeer de anderen

Weet je collega het altijd beter? Geef hem dan de indruk dat je belang hecht aan zijn oordeel. Dat werkt beter dan je te ergeren.

9. Heb geduld

Niet iedereen werkt even snel of heeft alles even vlug begrepen.

10. Geniet

Ga met de glimlach werken en geniet van je werk. Anders zoek je best een andere job.

Lees ook: Hoe zit het met jouw werkgeluk?

(kv)

8 augustus 2019
Aanbevolen jobs

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook