‘Generaties laten samenwerken, dat wordt dé grote uitdaging’
Omdat we allemaal langer zullen moeten werken, zal het aantal ervaren professionals op de werkvloer toenemen.
Het pop-upbureau schotelt de deelnemers een intensief traject van 4 maanden voor waarin ze hun eigen digital agency runnen. `Wie deelneemt, zal zijn plan moeten trekken. We geven veel vrijheid. Maar nooit zonder ondersteuning en begeleiding natuurlijk”, verklaart Thomas Klein, zaakvoerder van Absoluut Zulu. “Er is altijd een klankbord in de buurt. Zo trakteren we de Goodcampers wekelijks op een workshop door een vakexpert. We hopen op een enthousiaste nieuwe generatie, inclusief wilde ideeën."
Dit is het moment waarop de eerste leden van Generatie Z of Gen Z de arbeidsmarkt vol goede moed betreden. Goodcamp zal bedrijven en organisaties helpen dit jong talent aan te trekken. The war for talent is weer helemaal losgebarsten. Maar onderneming krabben zich in het haar over hoe ze met Gen Z moeten omspringen. De generatie heeft een eigen visie op werken en hun verwachtingen breken met het (traditionele) aanbod van werkgevers. Of niet?
“Met Goodcamp onderscheiden we mythe van feit,” aldus Joris Mateusen, hoofd strategie. “Er bestaan zoveel fabels over de millenials, met knullige communicatie als resultaat. Dat kan beter voor Gen Z.”
Het jong geweld van Goodcamp kan werkgevers als geen ander bijstaan om deze uitdaging aan te gaan. Zij confronteren bedrijven en organisaties met het beeld dat jonge sollicitanten over hen hebben. En verklappen meteen hoe zij het zouden aanpakken. Wie met Goodcamp in zee gaat, mag zich verwachten aan eigenzinnige doorlichtingen, ongezouten feedback, verrassende rekruteringscampagnes en innovatieve technologische toepassingen.
Om de nieuwe editie van Goodcamp uit de grond te stampen, is Absoluut Zulu op zoek naar pas afgestudeerden met een liefde voor everything digital. “We zien de profielen heel breed. Content creatives, video producers, account managers, digitale marketeers, copywriters, nieuwe media experts … Het liefst van al volk met een goede portie eigenzinnigheid en goesting om ervoor te gaan”, zo besluit Thomas Klein. Ook bedrijven en organisaties die zich aangesproken voelen om de krachten van Goodcamp in te schakelen, kunnen nu al contact opnemen.
Goodcamp werpt vruchten af. Alle ex-deelnemers aan de eerste editie van het Goodcamp hebben intussen een job te pakken in de communicatiesector. Eén ervan, Maxim Wezenbeek, bleef plakken bij Absoluut: “Goodcamp was een unieke ervaring. Vier maanden in een pop-upbureau hebben me meer bijgebracht dan een klassieke opleiding of stage ooit zouden kunnen. Het was bijleren door te doen, en de lat omhoog duwen met kennis van de grootsten.”
(lb) - Bron: Absoluut
13 juli 2018Het pop-upbureau schotelt de deelnemers een intensief traject van 4 maanden voor waarin ze hun eigen digital agency runnen. `Wie deelneemt, zal zijn plan moeten trekken. We geven veel vrijheid. Maar nooit zonder ondersteuning en begeleiding natuurlijk”, verklaart Thomas Klein, zaakvoerder van Absoluut Zulu. “Er is altijd een klankbord in de buurt. Zo trakteren we de Goodcampers wekelijks op een workshop door een vakexpert. We hopen op een enthousiaste nieuwe generatie, inclusief wilde ideeën."
Dit is het moment waarop de eerste leden van Generatie Z of Gen Z de arbeidsmarkt vol goede moed betreden. Goodcamp zal bedrijven en organisaties helpen dit jong talent aan te trekken. The war for talent is weer helemaal losgebarsten. Maar onderneming krabben zich in het haar over hoe ze met Gen Z moeten omspringen. De generatie heeft een eigen visie op werken en hun verwachtingen breken met het (traditionele) aanbod van werkgevers. Of niet?
“Met Goodcamp onderscheiden we mythe van feit,” aldus Joris Mateusen, hoofd strategie. “Er bestaan zoveel fabels over de millenials, met knullige communicatie als resultaat. Dat kan beter voor Gen Z.”
Het jong geweld van Goodcamp kan werkgevers als geen ander bijstaan om deze uitdaging aan te gaan. Zij confronteren bedrijven en organisaties met het beeld dat jonge sollicitanten over hen hebben. En verklappen meteen hoe zij het zouden aanpakken. Wie met Goodcamp in zee gaat, mag zich verwachten aan eigenzinnige doorlichtingen, ongezouten feedback, verrassende rekruteringscampagnes en innovatieve technologische toepassingen.
Om de nieuwe editie van Goodcamp uit de grond te stampen, is Absoluut Zulu op zoek naar pas afgestudeerden met een liefde voor everything digital. “We zien de profielen heel breed. Content creatives, video producers, account managers, digitale marketeers, copywriters, nieuwe media experts … Het liefst van al volk met een goede portie eigenzinnigheid en goesting om ervoor te gaan”, zo besluit Thomas Klein. Ook bedrijven en organisaties die zich aangesproken voelen om de krachten van Goodcamp in te schakelen, kunnen nu al contact opnemen.
Goodcamp werpt vruchten af. Alle ex-deelnemers aan de eerste editie van het Goodcamp hebben intussen een job te pakken in de communicatiesector. Eén ervan, Maxim Wezenbeek, bleef plakken bij Absoluut: “Goodcamp was een unieke ervaring. Vier maanden in een pop-upbureau hebben me meer bijgebracht dan een klassieke opleiding of stage ooit zouden kunnen. Het was bijleren door te doen, en de lat omhoog duwen met kennis van de grootsten.”
(lb) - Bron: Absoluut
13 juli 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Omdat we allemaal langer zullen moeten werken, zal het aantal ervaren professionals op de werkvloer toenemen.
Lui, verwend, egoïstisch: de jeugd van tegenwoordig staat niet bij iedereen hoog aangeschreven. Sociaal pedagoog Bert Smits neemt hun verdediging op zich.
Vandaag zijn er 4 generaties actief op de arbeidsmarkt. Die mix van ervaring en jonge, brute kracht heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Wie regelmatig met Generatie Y praat, zal zich wel eens afvragen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hun vage uitspraken.
Eén op de twee leden van de zogenaamde generatie Z, kortweg Gen Z, heeft plannen om ooit een eigen bedrijf te runnen, zo blijkt uit onderzoek.
Misschien erger je je wel eens aan de Google-generatie op kantoor, maar de nieuwe lichting werknemers is niet van plan om kleurloos te blijven!
Met zijn pretparken en musicals zit Studio 100-topman Hans Bourlon in coronatijden nu net in de hoek waar de klappen vallen...
We willen allemaal dat onze kinderen succesvol worden. Hoe kan je hen als ouder hierin stimuleren?
Solliciteren begint met het correct spellen van bedrijfs- en merknamen.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Eén op de twee leden van de zogenaamde generatie Z, kortweg Gen Z, heeft plannen om ooit een eigen bedrijf te runnen, zo blijkt uit onderzoek.
Lui, verwend, egoïstisch: de jeugd van tegenwoordig staat niet bij iedereen hoog aangeschreven. Sociaal pedagoog Bert Smits neemt hun verdediging op zich.
Misschien erger je je wel eens aan de Google-generatie op kantoor, maar de nieuwe lichting werknemers is niet van plan om kleurloos te blijven!
Omdat we allemaal langer zullen moeten werken, zal het aantal ervaren professionals op de werkvloer toenemen.
Wie regelmatig met Generatie Y praat, zal zich wel eens afvragen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hun vage uitspraken.
Vandaag zijn er 4 generaties actief op de arbeidsmarkt. Die mix van ervaring en jonge, brute kracht heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Ben jij van plan om op een administratieve afdeling te gaan werken, maar weet je niet op welke verloning en voordelen je precies mag rekenen?
Niemand is perfect, ook je baas niet. Er bestaan zes typen bazen en elk hebben ze hun eigen handleiding…
Sta je op het punt om een heuse carrièreswitch te maken? Of twijfel je nog omdat je niet over de juiste vaardigheden beschikt?