1227 opleidingen: Techniek, engineering & productie

AutoCAD

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven, Geel, Leuven, Mechelen

VCA - Basis

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Leuven, Antwerpen & Haven, Mechelen, Geel, Brussel
Allanta

Starten met kwaliteit voor dienstverlening: de basisprincipes voor een sterk kwaliteitsmanagementsysteem

  • door Allanta
2.500

Doorheen zes workshops in kwaliteit krijg je een realistische voeling met de meest gebruikte én praktische vaardigheden. De mogelijkheden van al deze technieken zijn onmiddellijk tastbaar want via aansluitende doe-opdrachten en individuele coachmomenten pas je jouw inzichten telkens toe op de eigen werkomgeving. 
Dit zesdaags traject is opgesplitst in drie delen die zijn gespreid over negen weken. 

Deel 1: Fundamenten van procesgericht werken

Workshop 1 – Procesdenken en KPI’s
Duur: 1 dag 
Ontwerp en beheer van een procesgeoriënteerd kwaliteitsmanagementsysteem
Effectieve KPI’s formuleren om prestaties te monitoren

Workshop 2 – Risicoanalyse en projectplanning
Duur: 1 dag
Verschillen in aanpak bij de identificatie en beoordeling van strategische, proces- en operationele risico’s
Risicoanalyse met oorzaakanalyse (Ishikawa, 5 Why's) op procesrisico's
Opstellen van een projectplan voor nieuwe of aangepaste producten, diensten of processen

Praktijkopdracht en persoonlijke begeleiding (1 uur online feedbacksessie, op afspraak)

Deel 2: Klanttevredenheid en samenwerking

Workshop 3 – Sociale vaardigheden en leiderschap
Duur: 1 dag
Effectieve communicatie en sociale stijlen herkennen
Inspirerend leiderschap binnen kwaliteitsprojecten
Effectieve vergadertechnieken

Workshop 4 – Voice of the Customer en Customer Journey
Duur: 1 dag
Systematische aanpak om klantinzichten te verzamelen en te analyseren
Knelpunten identificeren en gericht verbeteren

Praktijkopdracht en persoonlijke begeleiding (1 uur online feedbacksessie, op afspraak)

Deel 3: Verankering van kwaliteitsmanagement

Workshop 5 – Kostenreductie en klachtenbehandeling
Duur: 1 dag
Berekening en aanpak van de kosten van niet-kwaliteit
Introductie tot 5S voor workplace efficiency
Klachten oplossen met de 8D-methodiek

Workshop 6 – ISO 9001:2015, audits en leveranciersmanagement
Duur: 1 dag
Introductie en toepassing van de ISO 9001:2015-normen
Integratie van kwaliteitstechnieken via PDCA
Verschillende soorten audits en hun doel
Selectie en evaluatie van leveranciers

Praktijkopdracht

Slotmoment en plenair coachmoment
Duur: 2 uur
Feedback en uitwisseling tijdens een interactieve sessie op locatie

Hasselt - Officenter € 2.500(Incl.BTW) Inschrijven

Docenten

An Bonneux, De Busser Ria, Droogers Pascal, Ilse Gilio, Kristel Appeltans