10 tips om het overzicht op je werk te behouden
Sommige mensen weten elke vorm van chaos het hoofd te bieden. Enkele tips om één van hen te worden...
Mensen hebben vaak de gewoonte om hun inbox als een to do-lijstje te gebruiken. Hoewel je inderdaad een lijstje krijgt dat op het eerste zicht overzichtelijk lijkt, is het toch niet zo’n goed idee. Niet elke inbox laat immers toe om je berichten prioritair te rangschikken.
Ja, je kan vlaggetjes zetten in verschillende kleuren en hier en daar mapjes maken of zelfs wat slepen, maar heel overzichtelijk is het niet. Er komen ook steeds nieuwe e-mails bij, waardoor je heel de tijd je inbox opnieuw moet doornemen. Bovendien verspringen je berichten naar volgende pagina’s als je te veel berichten bewaart. Uiteindelijk zal je je gaan ergeren aan de 320 nog te lezen berichten of de steeds verschuivende to do’s die er al sinds vorige maand instaan, maar die je steeds vergeet omdat ze naar onder worden geduwd.
Kies daarom voor een Task Manager app. Maak een to do aan met Remember the Milk, Todoist, TickTick of Toodledo.
Voor gebruikers van Apple-producten zijn er onder andere Carrot, een app die van alle to do’s een spelletje maakt en je deadlines helpt houden, en OmniFocus, een platform dat je helpt om je werk-privébalans in evenwicht te houden.
Ook Google assisteert je tenslotte graag met Google Keep of Momentum.
Veel keuze, maar het is beter dat je een Task Manager vindt die jou aanspreekt en waar jij je in kan vinden. Hoe natuurlijker je ermee kan omspringen, hoe handiger het in gebruik zal zijn en hoe meer je er aan zal hebben.
(sjv) – Bron : Zapier.com / Forbes.com / Lifehacker.com / Express.be
26 oktober 2015Sommige mensen weten elke vorm van chaos het hoofd te bieden. Enkele tips om één van hen te worden...
Een to-do lijst is cruciaal in elke kantooromgeving. Al die beloftes, spontane ideeën, kattebelletjes, afspraken... Schrijf ze neer voor je ze vergeet!
Volgens de Nederlandse website mt.nl hebben sommige werknemers er baat bij om lijstjes anders aan te pakken en op te lijsten wat ze zeker níet gaan doen.
De kracht van de checklist in enorm. Een simpele lijst met zaken die je kunt afvinken. De drie grootste voordelen op een rij gezet ...
Altijd maar weer dat werk mee naar huis, nooit eens het gevoel dat je taken voor vandaag zijn afgerond ... een herkenbaar gevoel? Het kan ook anders!
Uit onderzoek blijkt 48 procent van de werknemers dagelijks of wekelijks nog steeds teruggrijpt naar papier om een takenlijst op te stellen.
Je diploma is binnen! Gedaan met leren. Of toch niet? Je hele leven lang blijf je leren, dat weten ze ook bij HR-dienstverlener Securex.
Pestkoppen op het werk kunnen soms een echte pest zijn en hoezeer je ze ook wil mijden, je vindt ze echt overal… Hoe herken je ze en wat doe je eraan?
De moeder van alle knelpuntberoepen: dat is de verpleegkundige. Maar de ene verpleegkundige is de andere niet. Daarom deze 5 diverse profielen.