Hoe krijg ik weer grip op mijn werkdag?
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Een to do-lijstje opstellen vergt de juiste aanpak. Je ordent de zaken volgens belang en urgentie, waardoor de dingen met de hoogste prioriteit bovenaan komen te staan. Daarvoor heb je een zekere dosis zelfdiscipline nodig, waarover helaas niet iedereen beschikt. En dan zorgt een to do-lijst meer voor spanning dan voor rust in je hoofd.
To do-lijsten brengen overzicht, maar moeten uiteraard ook nauwgezet worden bijgehouden, anders heeft het helemaal geen zin. Maar dagelijks veranderen taken van de status 'nog te doen' naar 'onmiddellijk doen', waardoor de situatie er helemaal niet beter op wordt. Voor sommigen werkt zo'n overzichtelijke lijst dus eigenlijk niet goed.
Op de website van Management Team wordt er dan ook gepleit voor een 'niet te doen'-lijst voor sommige werknemers. De lijst is een tikkeltjes anders dan zijn tegenhangers en heeft als voordeel dat hij niet dagelijks opnieuw moet worden aangepast. Een voorbeeld van wat er op zo'n overzicht kan komen te staan is "Zeg nooit direct ja op een vraag" of "Bekijk wanneer je de taak zou kunnen uitvoeren". To do-lijstjes die nooit volledig kunnen worden afgerond, zijn namelijk nefast voor het zelfvertrouwen en zorgen voor extra, onnodige stress.
(nm) – Bron: Mt.nl
8 augustus 2013Een to do-lijstje opstellen vergt de juiste aanpak. Je ordent de zaken volgens belang en urgentie, waardoor de dingen met de hoogste prioriteit bovenaan komen te staan. Daarvoor heb je een zekere dosis zelfdiscipline nodig, waarover helaas niet iedereen beschikt. En dan zorgt een to do-lijst meer voor spanning dan voor rust in je hoofd.
To do-lijsten brengen overzicht, maar moeten uiteraard ook nauwgezet worden bijgehouden, anders heeft het helemaal geen zin. Maar dagelijks veranderen taken van de status 'nog te doen' naar 'onmiddellijk doen', waardoor de situatie er helemaal niet beter op wordt. Voor sommigen werkt zo'n overzichtelijke lijst dus eigenlijk niet goed.
Op de website van Management Team wordt er dan ook gepleit voor een 'niet te doen'-lijst voor sommige werknemers. De lijst is een tikkeltjes anders dan zijn tegenhangers en heeft als voordeel dat hij niet dagelijks opnieuw moet worden aangepast. Een voorbeeld van wat er op zo'n overzicht kan komen te staan is "Zeg nooit direct ja op een vraag" of "Bekijk wanneer je de taak zou kunnen uitvoeren". To do-lijstjes die nooit volledig kunnen worden afgerond, zijn namelijk nefast voor het zelfvertrouwen en zorgen voor extra, onnodige stress.
(nm) – Bron: Mt.nl
8 augustus 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Zou je efficiënter en productiever willen zijn maar zit je hoofd vol? David Allen, Amerikaanse coach, heeft daarvoor een zelfmanagement methode uitgevonden.
Uit onderzoek blijkt 48 procent van de werknemers dagelijks of wekelijks nog steeds teruggrijpt naar papier om een takenlijst op te stellen.
Tijdens een baaldag is je motivatie vaak ver te zoeken. Daarom is het belangrijk dat je op zo'n momenten weet hoe je jezelf moet blijven motiveren. 3 tips!
Onze hersenen kunnen helemaal niet meerdere dingen tegelijk doen. Multitasken is dus eigenlijk onmogelijk en vooral een kwestie van snel kunnen switchen ...
De geboorte van een kind is een heuglijke gebeurtenis. Verschillende instanties dragen graag een financieel steentje bij in de feestvreugde.
Al gehoord van een ‘chief happiness officer’? Wel, die zogenoemde ‘geluksofficier’ heeft de belangrijke taak om werknemers blij te maken.
Een hospitalisatieverzekering is tegenwoordig een must voor elk gezin. Deze aanvullende verzekering betaalt de kosten terug van een opname in het ziekenhuis die niet vergoed wordt door de wettelijke ziekteverzekering.
Werkgevers hebben een systeem van hybride werk opgelegd. Overleg met werknemers hierover was er nauwelijks, en daar wringt nu net het schoentje...
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Onze hersenen kunnen helemaal niet meerdere dingen tegelijk doen. Multitasken is dus eigenlijk onmogelijk en vooral een kwestie van snel kunnen switchen ...
Uit onderzoek blijkt 48 procent van de werknemers dagelijks of wekelijks nog steeds teruggrijpt naar papier om een takenlijst op te stellen.
Zou je efficiënter en productiever willen zijn maar zit je hoofd vol? David Allen, Amerikaanse coach, heeft daarvoor een zelfmanagement methode uitgevonden.
Tijdens een baaldag is je motivatie vaak ver te zoeken. Daarom is het belangrijk dat je op zo'n momenten weet hoe je jezelf moet blijven motiveren. 3 tips!
Brussel is een steeds groenere stad. Openbaar vervoer en fiets winnen terrein en de hoofdstad is ook net iets veiliger dan je zou denken.
Het begrip 'opleiden is het nieuwe rekruteren' ligt aan de basis van de nieuwe leercultuur bij steeds meer organisaties...
'People join companies, but leave bosses', klinkt het vaak. “Dat klopt nog altijd”, stelt Frank Vander Sijpe van Securex.
Het is de gouden driehoek in lichamelijk welzijn: goed bewegen, eten en slapen. Maar hoe zit dat in tijden van thuiswerk en corona?