Meer zelfvertrouwen op je werk: 4 tips voor jonge mama’s
Wie leert om haar onzekerheid te overwinnen, staat sterker in haar professionele leven én in haar privé. 4 tips van zelfvertrouwencoach Ellen Verstrepen …
Van “de loonkloof is er doordat vrouwen geen ambitie hebben”, “fijn dat je man het geld verdient” en “nette meisjes schelden niet” tot “ben je ongesteld of zo?” en “wanneer is het mannendag?”. Deze laatste vraag wordt vaak gesteld rond de internationale vrouwendag op 8 maart.
De twee auteurs zijn initiatiefnemers van ‘Damn, Honey’, dat zowel een feministisch platform als een tweewekelijkse podcast is. Ook opmerkingen uit de privésfeer duiken op in hun boek, zoals: “zou je dat wel doen, nog een hap?” en “zo hoor je eruit te zien” tot “help jij je moeder even in de keuken?”. De auteurs leggen niet alleen uit wat er precies mis is, ze suggereren ook antwoorden.
Lees ook: Waarom vrouwen minder vaak leidinggevende worden
10 veel voorkomende opmerkingen waar vrouwen volgens Marie Lotte Hagen en Nydia van Voorthuizen mee moeten dealen:
Word als vrouw meer gehoord op je werk: 6 tips
(William Visterin)
10 maart 2022Wie leert om haar onzekerheid te overwinnen, staat sterker in haar professionele leven én in haar privé. 4 tips van zelfvertrouwencoach Ellen Verstrepen …
De kunst is om een ongemakkelijke conversatie in enkele tellen in een andere richting te sturen.
Een plaagstoot tijdens het werk maakt de sfeer alleen maar jovialer en aangenamer. Maar wat als de plaagstootjes evolueren naar regelrecht pestgedrag?
Het is een cliché dat vrouwen veel praten, want op de werkvloer houden ze vaker hun mond dan mannen. Wil jij meer gehoord worden? Lees dan onderstaande tips.
Chocoladeproducent The Hershey Company staat bovenaan, al is de lijst erg divers.
Het aantal werknemers en zelfstandigen dat te maken krijgt met een burn-out stijgt. Bovendien raken meer vrouwen dan mannen opgebrand. Wat is de verklaring?
Wie met "de baas" wil spreken, gaat er vaak vanuit dat het een man is. Toch zijn ook heel wat succesvolle vrouwen “de baas”, al zijn ze ondervertegenwoordigd…
Met ‘De 19 dingen die je nooit met collega’s moet doen’ brengt columniste Japke-d. Bouma een boek vol ironische kantoorlijstjes en carrièreweetjes.
Voor heel wat werknemers is hybride werken het beste wat hen ooit kon overkomen... Wat zeggen de cijfers precies?