Succes kan je bedrijf ernstig schaden
In een succesvol bedrijf kan een cultuur van arrogantie ontstaan die uiteindelijk fataal wordt voor het bedrijf. Dat blijkt uit een Canadese studie.
In een succesvol bedrijf kan een cultuur van arrogantie ontstaan die uiteindelijk fataal wordt voor het bedrijf. Dat blijkt uit een Canadese studie.
Wellicht ontvang ook jij heel wat interne e-mails per dag. Hoe kan je dat aantal doen dalen? Kan jouw bedrijf zonder interne e-mail en hoe pak je dit aan?
48 uur lang ‘hackten’ de werknemers van het Gentse digitale agentschap Wijs hun bedrijf. “Ze mochten doen wat ze wilden", aldus people manager Ilse Jansoone.
Het merendeel van wat je dokter doet, kan een robot beter. Dat beweert Gina Siddiqui, een studente geneeskunde aan de University of Pennsylvania.
Vijf minuten met een barbiepop spelen is voldoende om jonge meisjes ervan te overtuigen dat ze voor minder beroepen in aanmerking komen dan jongens.
Werknemers hebben de gewoonte hun gepresteerde arbeidsuren met minstens 10 procent te overdrijven, aldus diverse onderzoeken.
Zes bruggen en één sluis heeft Andrew De Cock, regeltechnicus bij het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, onder zijn hoede. Een interview ...
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
We vroegen aan Robin Piron (24) uit Weerde, Junior .NET Software Engineer bij Ordina, hoeveel hij maandelijks verdient …
Een voltijdse baan, vaak met overuren, en een topconditie gaan zelden hand in hand. Maar wat als je werkgever zelf een handje toesteekt?
Niet mobiel kunnen werken en altijd moeten werken binnen de kantoormuren zijn de voornaamste oorzaken van ontevredenheid over de werkplek.
Zowel arbeiders als bedienden hebben sinds 1 april recht op een uitgebreide ontslagmotivatie. Dat is een gevolg van het nieuwe eenheidsstatuut.
Begin 2013 stapten 89 van de 113 ontslagen werknemers bij IJsboerke in een outplacementtraject. Na zes maanden had 70 procent van hen een nieuwe job.
Spannend, zo’n nieuwe baan. Maar wat als die niet blijkt te zijn wat je ervan verwachtte? Het overkomt 6 op de 10 werknemers.
In sommige gevallen kan een persoon die zich niet conform kleedt, gepercipieerd worden als iemand met een hogere status, aldus een Amerikaanse studie.
Een job zoeken brengt vaak heel wat onzekerheden en faal-denken met zich mee. Hoe kan je deze omzetten naar succes-denken? 3 praktische tips!
De 15 minuten voor de start van een sollicitatie kunnen zenuwslopend zijn. Als je het verstandig aanpakt, kunnen ze je echter ook in de juiste mood brengen.
Op de Amerikaanse website Reddit deelden enkele gebruikers, die een job als piloot of steward(ess) uitoefenen, een aantal opmerkelijke 'vlieggeheimen' ...
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.