Welke 'donkere' karaktertrekken garanderen succes op de werkvloer?
Welke minder positieve karaktertrekken zijn tòch ook een garantie voor succes op het werk?
In het nieuwe boek 'Uncommon Service' beweren Harvard-professor Frances Frei en Anne Morriss, managing director bij Concire Leadership Institute, dat dienstverlenende bedrijven pas echt succesvol kunnen zijn wanneer ze het opgeven om altijd perfect te zijn en zich meer gaan focussen op de afweging van verschillende mogelijkheden.
Volgens Morriss is het onvermogen om noodzakelijke afwegingen te maken datgene wat dienstverlenende bedrijven in de weg staat om een uitstekende service te bieden aan hun klanten. Dat onvermogen is het resultaat van een verlangen om alles voortdurend extreem goed te willen doen. De auteurs vinden dit echter een strategische en competitieve fout.
Professor Frei gebruikt de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines als voorbeeld om hun argument te staven. "Mijn favoriete voorbeelden zijn bedrijven die kleurcodes gebruiken in hun maandelijkse managementrapporten. Groen voor zaken die goed draaien, geel voor de dingen die oké zijn en rood voor datgene wat zeker nog verbeterd kan worden. De voor de hand liggende reactie is dan 'we moeten het beter doen op de rode vlakken'. Daar is niets mis mee, tenzij de aanwezigheid van de rode elementen noodzakelijk is voor de goede werking van de groene. Zo zou Southwest Airlines rood kleuren op foodservice. Ze besteden hier echter weinig aandacht aan, omdat hun doorlooptijd, waar ze groen op scoren, in gevaar zou komen wanneer ze hun foodservice zouden verbeteren."
Managers moeten volgens de auteurs bijgevolg moedig genoeg zijn om toe te geven aan het feit dat sommige zaken nu eenmaal niet zo goed draaien, maar dat dit niet meteen betekent dat de uiteindelijke uitkomst hiervan negatief zal zijn.
(nm) – Bron: Businessinsider.com
29 januari 2013In het nieuwe boek 'Uncommon Service' beweren Harvard-professor Frances Frei en Anne Morriss, managing director bij Concire Leadership Institute, dat dienstverlenende bedrijven pas echt succesvol kunnen zijn wanneer ze het opgeven om altijd perfect te zijn en zich meer gaan focussen op de afweging van verschillende mogelijkheden.
Volgens Morriss is het onvermogen om noodzakelijke afwegingen te maken datgene wat dienstverlenende bedrijven in de weg staat om een uitstekende service te bieden aan hun klanten. Dat onvermogen is het resultaat van een verlangen om alles voortdurend extreem goed te willen doen. De auteurs vinden dit echter een strategische en competitieve fout.
Professor Frei gebruikt de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines als voorbeeld om hun argument te staven. "Mijn favoriete voorbeelden zijn bedrijven die kleurcodes gebruiken in hun maandelijkse managementrapporten. Groen voor zaken die goed draaien, geel voor de dingen die oké zijn en rood voor datgene wat zeker nog verbeterd kan worden. De voor de hand liggende reactie is dan 'we moeten het beter doen op de rode vlakken'. Daar is niets mis mee, tenzij de aanwezigheid van de rode elementen noodzakelijk is voor de goede werking van de groene. Zo zou Southwest Airlines rood kleuren op foodservice. Ze besteden hier echter weinig aandacht aan, omdat hun doorlooptijd, waar ze groen op scoren, in gevaar zou komen wanneer ze hun foodservice zouden verbeteren."
Managers moeten volgens de auteurs bijgevolg moedig genoeg zijn om toe te geven aan het feit dat sommige zaken nu eenmaal niet zo goed draaien, maar dat dit niet meteen betekent dat de uiteindelijke uitkomst hiervan negatief zal zijn.
(nm) – Bron: Businessinsider.com
29 januari 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Welke minder positieve karaktertrekken zijn tòch ook een garantie voor succes op het werk?
Je kan je niet voorstellen wat je houding allemaal prijsgeeft over wie je bent en hoe je je voelt. Men noemt het dan ook niet voor niets je belangrijkste vorm van non-verbale communicatie.
Men spreekt soms wel eens over gezond en ongezond perfectionisme. Maar wat is nu juist het verschil tussen deze twee soorten perfectionisme?
“In een sollicitatiegesprek beweren dat je de baan koste wat het kost wil hebben is hetzelfde als een trouwaanzoek doen na je eerste date.”
Technologische vooruitgang zal de komende vijf jaar meer jobs creëren dan vernietigen. Ondanks of dankzij corona?
Als verpleegkundige doe je veel meer dan enkel zorgen voor iemand. Zo verloor Sofie Kinders haar hart aan de dienst Oncologie in Sint-Trudo.
Slechts 16 procent van de nieuw aangeworven medewerkers beschikt over de juiste vaardigheden voor hun (toekomstige) job.
Eén op de vijftig werkgevers biedt op dit moment een consumptiecheque aan aan zijn medewerkers. Kan jij genieten van dit extraatje?
Aan medewerkers vragen waar ze op vakantie gaan, is geen inbreuk op de privacy, want kadert momenteel binnen een risicobeoordeling rond het welzijnsbeleid.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Welke minder positieve karaktertrekken zijn tòch ook een garantie voor succes op het werk?
Je kan je niet voorstellen wat je houding allemaal prijsgeeft over wie je bent en hoe je je voelt. Men noemt het dan ook niet voor niets je belangrijkste vorm van non-verbale communicatie.
Men spreekt soms wel eens over gezond en ongezond perfectionisme. Maar wat is nu juist het verschil tussen deze twee soorten perfectionisme?
Krijgen wij in ons land ook te maken met ‘The Great Resignation’, zoals in de VS, waar een recordaantal Amerikanen hun veilige job vaarwel wuifden?
In de voorbije vijf jaar ontving VDAB nog nooit zoveel vacatures als in september dit jaar. Er worden ook opvallend veel contracten van onbepaalde duur aangeboden.
Het is niet de bedoeling om jezelf helemaal te veranderen. Maar wat je wel kan doen, is kijken op welke eigenschappen je heel hoog of laag scoort en je daar op z’n minst bewust van worden.
De start van een nieuw jaar betekent een pak nieuwe maatregelen qua werk en loon. Wat verandert er in 2022 voor je portemonnee en je loonbriefje?
In zakelijke situaties kunnen mondmaskers een belemmering vormen voor een vlotte communicatie. Hoe ga je daar mee om?
Wat is het gemiddeld inkomen van de Belg en in welke gemeente ligt dat het hoogst? In bepaalde gemeenten ligt dat zelfs de helft hoger... of lager.