Slechte adem van collega meest ‘onbespreekbaar’
Een slechte adem blijkt vaak een van de grootste afknappers te zijn bij het samenwerken met collega's. Slechts 45% durft een collega erover aan te spreken.
In december 2012 beschuldigde de Social Security Administration een 38-jarige federale medewerker uit Maryland van onwaardig gedrag voor een federale ambtenaar, doordat hij met zijn 'oncontroleerbare winderigheid' een 'onverdraagzame en vijandige werkomgeving heeft gecreëerd voor zijn collega's'.
Een aantal onder hen dienden klacht in bij hun verantwoordelijken, omdat ze zijn scheten niet meer konden verdragen en liever niet meer met hem wilden samenwerken.
De beschuldigde werknemer leverde naar verluidt zelf het bewijs dat hij aan een aantal medische aandoeningen lijdt, waardoor hij zijn winden niet kan ophouden en soms zelfs geen volledige dagen kan werken. In een officiële waarschuwingsbrief werd echter opgemerkt dat hij met dit bewijs onvoldoende kan aantonen dat hij last heeft van 'oncontroleerbare flatulentie'.
Ondanks herhaalde waarschuwingen over zijn ontoelaatbaar gedrag bleef de man volgens een officieel document klaarblijkelijk worstelen met zijn winderigheid. In dit rapport wordt duidelijk vermeld op welke dagen en tijdstippen hij precies een 'onaangename geur' verspreidde op kantoor.
(Klik op de afbeeldingen om deze te vergroten.)
Deze formele sanctie zou normaal gezien gedurende een jaar worden opgenomen in het persoonlijk dossier van de man in kwestie. Gelukkig voor hem werd de berisping uiteindelijk ingetrokken, nadat het senior management van de Social Security Administration op de hoogte werd gebracht van de situatie.
Bron: Thesmokinggun.com
17 januari 2013Een slechte adem blijkt vaak een van de grootste afknappers te zijn bij het samenwerken met collega's. Slechts 45% durft een collega erover aan te spreken.
Aan de hand van deze 8 signalen achterhaal je of jij misschien wel de meest gehate collega van het bedrijf bent.
Geuren hebben een grote invloed op ons, zeker ook op het werk. Sommige geuren kunnen daarom best vermeden worden. Zij vliegen immers niet zomaar zonder gevolgen voorbij …
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
Gen Z kijkt met andere ogen naar de wereld, waardoor ze zich op het werk mogelijk ook anders gedragen. Wat moet je weten over de professionele omgang met Gen Z?
Het concept van de open kantoorruimte bestaat al langer, maar wint aan populariteit. Toch is deze indeling niet voor iedereen weggelegd...
Of je nu fietst, rijdt of het openbaar vervoer neemt, je werkgever komt bijna altijd voor een deel tussen in je pendelkosten. Welke voorwaarden zijn er?
Met ecocheques kan je slechts een beperkt aantal producten kopen. Kunnen deze niet beter omgeruild worden voor cash of maaltijdcheques?
Door de snelle opkomst van AI lopen veel jobs het risico te verdwijnen. Althans, dat beweren doemdenkers. Maar de realiteit is complexer...