8 signalen dat jij de meest gehate collega bent
Aan de hand van deze 8 signalen achterhaal je of jij misschien wel de meest gehate collega van het bedrijf bent.
In december 2012 beschuldigde de Social Security Administration een 38-jarige federale medewerker uit Maryland van onwaardig gedrag voor een federale ambtenaar, doordat hij met zijn 'oncontroleerbare winderigheid' een 'onverdraagzame en vijandige werkomgeving heeft gecreëerd voor zijn collega's'.
Een aantal onder hen dienden klacht in bij hun verantwoordelijken, omdat ze zijn scheten niet meer konden verdragen en liever niet meer met hem wilden samenwerken.
De beschuldigde werknemer leverde naar verluidt zelf het bewijs dat hij aan een aantal medische aandoeningen lijdt, waardoor hij zijn winden niet kan ophouden en soms zelfs geen volledige dagen kan werken. In een officiële waarschuwingsbrief werd echter opgemerkt dat hij met dit bewijs onvoldoende kan aantonen dat hij last heeft van 'oncontroleerbare flatulentie'.
Ondanks herhaalde waarschuwingen over zijn ontoelaatbaar gedrag bleef de man volgens een officieel document klaarblijkelijk worstelen met zijn winderigheid. In dit rapport wordt duidelijk vermeld op welke dagen en tijdstippen hij precies een 'onaangename geur' verspreidde op kantoor.
(Klik op de afbeeldingen om deze te vergroten.)
Deze formele sanctie zou normaal gezien gedurende een jaar worden opgenomen in het persoonlijk dossier van de man in kwestie. Gelukkig voor hem werd de berisping uiteindelijk ingetrokken, nadat het senior management van de Social Security Administration op de hoogte werd gebracht van de situatie.
Bron: Thesmokinggun.com
17 januari 2013In december 2012 beschuldigde de Social Security Administration een 38-jarige federale medewerker uit Maryland van onwaardig gedrag voor een federale ambtenaar, doordat hij met zijn 'oncontroleerbare winderigheid' een 'onverdraagzame en vijandige werkomgeving heeft gecreëerd voor zijn collega's'.
Een aantal onder hen dienden klacht in bij hun verantwoordelijken, omdat ze zijn scheten niet meer konden verdragen en liever niet meer met hem wilden samenwerken.
De beschuldigde werknemer leverde naar verluidt zelf het bewijs dat hij aan een aantal medische aandoeningen lijdt, waardoor hij zijn winden niet kan ophouden en soms zelfs geen volledige dagen kan werken. In een officiële waarschuwingsbrief werd echter opgemerkt dat hij met dit bewijs onvoldoende kan aantonen dat hij last heeft van 'oncontroleerbare flatulentie'.
Ondanks herhaalde waarschuwingen over zijn ontoelaatbaar gedrag bleef de man volgens een officieel document klaarblijkelijk worstelen met zijn winderigheid. In dit rapport wordt duidelijk vermeld op welke dagen en tijdstippen hij precies een 'onaangename geur' verspreidde op kantoor.
(Klik op de afbeeldingen om deze te vergroten.)
Deze formele sanctie zou normaal gezien gedurende een jaar worden opgenomen in het persoonlijk dossier van de man in kwestie. Gelukkig voor hem werd de berisping uiteindelijk ingetrokken, nadat het senior management van de Social Security Administration op de hoogte werd gebracht van de situatie.
Bron: Thesmokinggun.com
17 januari 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Aan de hand van deze 8 signalen achterhaal je of jij misschien wel de meest gehate collega van het bedrijf bent.
Geuren hebben een grote invloed op ons, zeker ook op het werk. Sommige geuren kunnen daarom best vermeden worden. Zij vliegen immers niet zomaar zonder gevolgen voorbij …
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
Een slechte adem blijkt vaak een van de grootste afknappers te zijn bij het samenwerken met collega's. Slechts 45% durft een collega erover aan te spreken.
Wat als je tijdelijk werkloos bent/was door corona? Krijg je dan minder maaltijd- en ecocheques?
De pandemie heeft onze manier van werken grondig veranderd. Maar wat houden we daar van over? En hoe ziet onze werkplek er uit als we terug naar kantoor gaan?
Hoeveel Belgen bouwen via hun werkgever aanvullend pensioen op? Bij dat extra pensioen blijken er alvast grote verschillen te zitten tussen werknemers.
Wat maakt van iemand een succesvolle Account Manager? En hoeveel verdient een accountmanager gemiddeld? Luana Sahiti getuigt...
Het grote gevaar van het thuiswerken is dat je te weinig ontspant. Met volgende tips kun je dit voorkomen.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Aan de hand van deze 8 signalen achterhaal je of jij misschien wel de meest gehate collega van het bedrijf bent.
Geuren hebben een grote invloed op ons, zeker ook op het werk. Sommige geuren kunnen daarom best vermeden worden. Zij vliegen immers niet zomaar zonder gevolgen voorbij …
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
Een slechte adem blijkt vaak een van de grootste afknappers te zijn bij het samenwerken met collega's. Slechts 45% durft een collega erover aan te spreken.
De kans bestaat dat studentenjobs in de horeca en winkels verboden worden door de huidige coronacrisis. Hoe komt dat?
Denk je dat je ontslagen bent omdat je zwanger bent? Jobat zet de gevolgen op een rij.
Wat is de toegevoegde waarde van een Crisis Manager? En is hij/zij ook nuttig post-Corona?
De socio-culturele sector is een zeer gevarieerde sector. Allerhande profielen zijn er troef. Maar hoe ziet hun loon eruit?
Het is niet de bedoeling om jezelf helemaal te veranderen. Maar wat je wel kan doen, is kijken op welke eigenschappen je heel hoog of laag scoort en je daar op z’n minst bewust van worden.