De 10 best werkende conversatie starters
Niks zo vervelend als op een netwerkevent aanwezig zijn en stilzwijgend rond je heen kijken omdat je niemand kent. Daarom deze 10 vragen en openingszinnen!
Hoeveel keer per week zitten we niet gevangen in korte en lege gesprekken met verre collega’s op een receptie, vage kennissen op een netwerkevent of totale onbekenden bij een veel te trage lift? Met het weer als cliché gespreksonderwerp ...
Maar niet getreurd, met deze 48 originele vragen ben je tot de tanden gewapend tegen saaie conversaties. Deze vragen zullen je gesprekspartner verrassen en tot nadenken aanzetten. Ze kunnen niet met een eenvoudige ‘ja’ of ‘neen’ beantwoord worden. Bovendien krijg jij via deze vragen leuke weetjes te horen over je ‘tegenpartij’, weetjes die je nooit te weten zou komen in een gewone conversatie. En als bonus krijg je er nog een connectie met enige diepgang bovenop!
Je vindt per categorie heel wat verschillende vragen die jij straks al kan toepassen om ongemakkelijke stiltes zo interessant mogelijk op te vullen.
Je sociale vaardigheden op het werk verbeteren: 17 tips
TEST: Hoe emotioneel intelligent ben jij?
(mr) - Bron: www.themuse.com
10 juni 2016Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Niks zo vervelend als op een netwerkevent aanwezig zijn en stilzwijgend rond je heen kijken omdat je niemand kent. Daarom deze 10 vragen en openingszinnen!
Wie vooruit wil in het leven dient vroeg of laat eens beroep te doen op anderen. Met de juiste mensen om je heen, kan je elke situatie aan!
Palletjes, balletjes en pingpongtafels. Meer heb je volgens de jonge ondernemer Mathieu Claeys niet nodig om succesvol te netwerken.
Veel bedrijven plannen een kerst- of eindejaarsfeestje voor hun werknemers. Maar met sommige collega’s knoop je beter geen gesprek aan. Welke types zijn te vermijden?
Ruim één werknemer op vijf liet tijdens de coronapandemie het achterste van zijn tong niet zien. Dat blijkt uit een onderzoek van AMS, Jobat en SD Worx.
Ben je een spraakwaterval of ben je juist aan de stille kant? Hoog tijd om je sociale vaardigheden bij te stellen!
Het geheim van een goed gesprek? Luisteren. Maar naast goed kunnen luisteren bestaan er nog enkele andere nuttige regels voor een vlotte conversatie.
Reageren collega’s amper nog geïnteresseerd als je het woord neemt? Misschien is dat een teken dat je te veel praat … en dat kan je carrière schaden.
Werknemers houden werk en privé liefst gescheiden. Afspreken met collega’s na de werkuren? Liever niet. Dat blijkt uit een onderzoek van intermediair.nl.