10 luxueuze extra's voor op kantoor

Maaltijdcheques, een gsm-abonnement, ecocheques, een bedrijfswagen, een laptop … We kennen allemaal de 'klassieke' extralegale voordelen. Maar sommige bedrijven gaan nog een stapje verder om kandidaten over de streep te trekken of werknemers te belonen …
#

1. Massagestoel, massagetherapeut

Extra1  

Een deugddoende massage is ideaal om al die werkstress te verlichten. Bedrijven als LinkedIn, Intel en Samsung voorzien voor al hun werknemers massagestoelen, zodat medewerkers regelmatig kunnen ontspannen. Massagediensten worden echter niet overal gratis aangeboden, maar de mogelijkheid dat je tijdens je lunchpauze even helemaal tot rust kan komen, maakt het toch een aantrekkelijk extraatje.

2. MetroNap EnergyPod

Extra2  

Dankzij deze unieke stoel kan je snel even een dutje doen op het werk. Nadat hij je in slaap heeft gewiegd met allerlei 'rustgevende geluiden', brengt hij je in de perfecte positie voor een dutje. Volgens de fabrikant zorgt deze positie ervoor dat de druk op de bloedsomloop wordt verminderd.

3. Schoonmaakdienst

Extra3  

De gedachte dat je huis dringend moet worden schoongemaakt, kan je serieus afleiden van je werk. Het IT-bedrijf Akraya vond de perfecte oplossing. Deze werkgever stuurt namelijk twee keer per maand professionele schoonmakers naar de huizen van al zijn medewerkers.

4. Huisdokter

Extra4  

Sinds 1984 heeft softwarebedrijf SAS een eigen Health Care Center op zijn hoofdkwartier waar medewerkers naartoe kunnen met al hun gezondheidszorgen. Van vaccinaties tot borstvoedingstips, alles is gratis beschikbaar voor hun medewerkers en hun directe familieleden dankzij de speciale SAS ziekteverzekering.

5. Treadmill Desk (TrekDesk)

Extra5  

Als je kan wandelen én typen tegelijk kan je tot 25 kilo per jaar verliezen, aldus dokter James Levine van de Mayo Clinic. Levine bedacht de Treadmill Desk, een unieke 'loopbandbureau', waarmee je gezondheids- en gewichtsproblemen aanzienlijk kan verminderen. Zo hoef je na je werk zelfs niet meer naar de fitness!

6. Kinderopvang (met webcam)

Extra6  

Even naar je kleine spruit kijken voor je meeting van start gaat, het is mogelijk dankzij de webcamdienst van bepaalde kinderdagverblijven. Sommige werkgevers bieden deze dienst aan hun werknemers aan, zodat deze geen enkel avontuur van hun peuter in de crèche moeten missen.

7. Bar

Extra7  

Ook al wordt drinken op het werk niet aangemoedigd door recensiewebsite Yelp, het bedrijf beschikt wel over een eigen minibar en drankautomaten, genaamd 'KegMates.' Een KegMate is een soort van high tech biertap, waardoor werknemers – uiteraard na de uren – gratis bier kunnen drinken.

8. Biologische keuken

Extra8  

Bij het Amerikaanse bedrijf Dealer.com kunnen medewerkers dagelijks terecht in een biologische cafetaria waar zij lokaal geproduceerde biologische voeding krijgen voorgeschoteld. En dat is niet alles. Het personeel van Dealer.com krijgt ook 50 procent korting op skipassen voor het lokale skigebied, gratis toegang tot het sportcomplex (met overdekt tennis- en basketbalveld), toegang tot een fitnessruimte met cardio- en krachttrainingsapparatuur, een pingpongtafel en een cinematheater.

9. Scooter

Extra9  

Sommige hoofdkantoren van grote bedrijven kunnen zo immens zijn dat ze lijken op een campus. Het 'reizen' naar vergaderingen kan hierdoor ontzettend tijdrovend zijn. Om die reden stellen bedrijven zoals Abercrombie & Fitch en Google een scooter aan hun personeel ter beschikking waarmee ze zich van het ene gebouw naar het andere kunnen verplaatsen.

10. Wassalon / droogkuis

Extra10  

Tot slot kiezen sommige werkgevers - waaronder Facebook, Google en Twitter - ervoor om de huishoudelijke taken van hun werknemers te verlichten. Zo beschikken deze bedrijven onder andere over een eigen wassalon of stomerijservice, waarmee ze het (huishoudelijke) leven van hun medewerkers een beetje kunnen vergemakkelijken.

(nm) – Bron: Forbes.com 

9 april 2014
Anderen bekeken ook