Sylvia Van Driessche: 'Ik deed vooral mindless werk'
Joepie-hoofdredactrice Sylvia Van Driessche begon haar carrière in LA, waar ze voor een touroperator klachtentelefoons moest beantwoorden. "Een klotejob".
Op mijn vijftiende heb ik twee zomers fruit geplukt. Zo heb ik mijn eerste goede elektrische gitaar kunnen kopen. Ik ben niet vies van fysieke arbeid. Elke dag zou ik het niet kunnen doen omdat ik met mijn muziek bezig ben. Maar ik heb een groot respect voor arbeiders. Gasten die in de bouw werken bijvoorbeeld …. chapeau.
Ongetwijfeld mijn vakantiejob in een stokerij. Ik moest takszegels plakken op flessen sterke drank. Die flessen gingen dan voor export naar Rusland geloof ik. Ik moest een hele dag mijn handen in een emmer vol sop steken en etiketten plakken op de flessen die voorbijkwamen.
In die stokerij verdiende ik goed. Dat was meer dan de 10.000 à 15.000 bef per maand die ik kreeg toen ik later op leercontract in een gitaarwinkel werkte. Mijn loon was ook hoger dan de interimarissen die daar werkten. Mijn loon ging naar gitaren en mijn eerste bandrecorder. Dat geld was mentaal al lang besteed voor ik het had verdiend. (lacht)
(mr) - Idool 2011, elke vrijdag op vtm vanaf 20u45.
26 december 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Joepie-hoofdredactrice Sylvia Van Driessche begon haar carrière in LA, waar ze voor een touroperator klachtentelefoons moest beantwoorden. "Een klotejob".
Passie voor muziek. Daar draait het om voor Koen Buyse, frontman van Zornik en jurylid van Idool 2011. Gitaren herstellen, is het enige wat enigszins in de buurt kwam van een gewone doorsnee job.
Van drank rondrijden had zanger/muzikant Stijn Meuris eerlijk gezegd wel kaas gegeten. Als jobstudent-huisschilder verging het hem dan weer een stuk erger.
Tomas De Soete deed als jonge gast al vakantiewerk voor Studio Brussel. Met alle gevolgen van dien …
Ook jongeren kunnen tegenwoordig een goede leider zijn. Meer nog: uit onderzoek blijkt dat de ideale leidinggevende jonger is dan 35 jaar…
Kaderleden hebben de hoogste werkdruk, technici de meest acceptabele.
Mensen ontzorgen, dat is de missie van Meat&More. Dat geldt voor de klanten, maar ook voor de eigen medewerkers. Het bedrijf zet daarom sterk in op werkgeluk.
We gaan dieper in op de taken, gevraagde competenties én de verloning van een field marketeer...
Ook de agrarische sector springt volop mee op de kar van de digitalisering. Landbouwexpert Arvesta is op dit vlak een voorloper.