Hoe stel ik een goede e-mail op?

Iedereen heeft zo zijn eigen manier van communiceren op de elektronische snelweg: zonder of met aanspreking, in goed Nederlands of een chattaaltje, lang of kort, met of zonder bijlage...

een e-mail opstellen

Eén gouden advies: denk eraan dat een e-mail een geschreven boodschap is en blijft, die een heel eigen leven kan gaan leiden.

10 tips: E-mail als een baas

E-mail wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. We geven je in onderstaande video graag wat concrete tips om efficiënt(er) te e-mailen.

Meer tips: 12 manieren om efficiënt te e-mailen

Professionele e-mail: de regels

Privé doe je uiteraard wat je wil, maar bij het versturen van e-mailberichten voor je bedrijf moet je toch een aantal ongeschreven regels respecteren:

  • Zowel interne als externe mailberichten bevatten best een aanspreektitel.
  • Onderteken steeds je mail en laat je naam vergezellen van een beleefdheidsformule, zoals ‘met vriendelijke groeten’.
  • Een e-mailbericht is kort, langere teksten horen thuis in het bijvoegsel.
  • Let op je spelling.
  • Stuur je een mail door, verwijder dan eerst alle overbodige informatie.
  • Probeer elk bericht binnen 24 uur te beantwoorden.
  • Maak gebruik van de automatische antwoordfunctie als je een tijdje afwezig bent.
Opleidingen: Zoek en vind de opleiding over e-mail die het best bij je past!
Ontdek alle opleidingen op http://Jobat.be

(dvh)

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Anderen bekeken ook

Mag je ex-baas je e-mail lezen?

Mag je ex-baas je e-mail lezen?

Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mail die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomt?