Aangeboden door ABB

Grenzen verleggen met je collega’s: Geert en Jochen getuigen over hoe het is om te werken bij een pionier in de sector.

Spoedinterventies, onderhoud, herstellingen en langetermijncontracten: het is dagelijkse kost in innoverende sectoren als robotica en mobiliteit. Dat zorgt voor heel uitdagende, gevarieerde, maar vooral super boeiende jobs. Geert en Jochen vertellen over hun ervaringen bij ABB.

“Als je geïnteresseerd bent in robots, dan moet je echt bij ABB zijn”, vertelt Jochen, “hier is een enorm portfolio aan technieken en applicaties, altijd met focus op de toekomst en op onze duurzaamheidsdoelstellingen.” Vandaag is hij er Service Engineer binnen Robotics. Hij gaat naar klanten als er een onderhoud of herstelling nodig is aan een robot die een deel van het productieproces automatiseert.

Geert werkt al 10 jaar bij ABB, maar vorig jaar groeide hij door tot Service Sales Engineer. Hij staat in voor onderhoudscontracten van frequentiesturingen. “Ik zorg er mee voor dat de klant altijd een betrouwbare, goed werkende installatie heeft, die zo zuinig mogelijk is op vlak van energieverbruik.” 

Flexibiliteit en doorzettingsvermogen

Jochen doet ook spoedinterventies wanneer er heel dringende herstellingen nodig zijn. Dat kan soms buiten de kantooruren zijn. Daar schrok hij eerst een beetje voor terug omdat hij naast zijn uren ook werkt als dj. Maar vandaag merkt Jochen dat beide werelden goed te combineren zijn, en is hij net blij met de flexibiliteit die hij krijgt.      

Daarnaast is er ook een gezonde portie doorzettingsvermogen nodig volgens hem. “Om problemen uit te zoeken, oplossingen te vinden of om expertise op te bouwen. Maar wanneer ik een goede oplossing kan aanbieden, ben ik echt trots op mijn werk.”

Ook je grenzen verleggen? Ontdek hier alle jobs bij ABB!

Altijd leren

Als Service Engineer of Service Sales Engineer, ziet elke dag er anders uit. Dat vindt Geert heel positief in zijn werk: “ik ben hier al tien jaar en doe mijn job nog altijd met passie omdat het zeer afwisselend is.”

Gelukkig kan je altijd op je collega’s rekenen om je te helpen bij nieuwe zaken. Jochen vertelt over de ondersteuning die hij krijgt en geeft: “we kunnen echt bij elkaar terecht. Collega’s bellen mij bijvoorbeeld als ze een vraag hebben over een spuitrobot. Zo leren zij bij en is de klant sneller geholpen. Het zijn ook korte communicatielijnen met de managers en daar hou ik van.” 

Geert pikt in: “ik ben lang service-technieker geweest. Die technische kennis helpt me nu enorm om oplossingen te vinden als er problemen zijn of in gesprekken met klanten. Toen ik van Service naar Sales overstapte, ben ik echt met open armen aanvaard in het team. We zoeken samen dingen uit en maken ook al eens een grapje.”

Innovatie

Het is vooral het resultaat van hun werk dat Geert en Jochen zoveel voldoening geeft. Geert legt uit: “ABB is een firma met status in de sector, en kiest resoluut voor duurzaamheid en innovatie. Het hele beleid is gericht op reductie van CO₂, zowel bij ABB zelf als bij onze klanten. En dat maakt me trots om het logo van ABB te dragen.”

Klaar om je toekomst in handen te nemen? Ontdek hier alle jobs bij ABB!

ABB: 5 jobs
Voeg je CV toe
Jobs voor jou zal je betere jobs suggereren gebaseerd op je opleiding, vaardigheden en werkervaring.

Ontvang per mail jobs op maat

Ontvang nieuwe 'ABB' jobs meteen in je mailbox.