Waarom je best toch naar het bedrijfsfeestje gaat
Kijk jij op tegen een bedrijfsfeestje? Jobat vertelt je waarom je beter toch gaat...
1. Opdagen
Als je van plan bent om nog een tijdje bij je werkgever te blijven werken, dan is het een aanrader om de nieuwjaarsreceptie op kantoor zeker bij te wonen. Ook al kan je maar een uurtje blijven, je aanwezigheid wordt zeker opgemerkt én je baas zal je komst ongetwijfeld appreciëren. Niet opdagen, zonder een legitieme reden zoals vakantie of ziekte, doet overkomen alsof het je allemaal niets kan schelen.
2. Niet te vroeg, niet te laat
Zorg dat je aankomt net nadat het feestje van start is gegaan. Dan is iedereen nog fris en alert en ben je niet een van die laatkomers die met kwade ogen worden bekeken wanneer ze eindelijk arriveren.
3. Bedank de organisator
Zoek de organisator van de receptie en bedank hem of haar voor de goede organisatie van het evenement.
4. Netwerk
Het bedrijfsfeest is ideaal om te netwerken met mensen in jouw organisatie waar je niet direct mee samenwerkt. Bereid je op voorhand een beetje voor door na te denken met wie je precies wil praten en waarover je het allemaal wil hebben. Ook is een bedrijfsfeest ideaal om bepaalde collega's te bedanken die je het afgelopen jaar gesteund hebben.
1. Te veel drinken
Het is verleidelijk om veel te drinken op een nieuwjaarsreceptie of bedrijfsfeestje waar een overvloed van alcohol aanwezig is. Je hebt het gezellig met je collega's en je ziet geen graten in dat extra glaasje. Pas toch op met te veel alcoholgebruik, je zit al snel aan je limiet, zeker als je nog niet gegeten hebt en rechtstreeks van het werk komt. Beperk je tot twee glazen alcohol, je wilt echt niet diegene zijn waar het hele kantoor de volgende dag over aan het roddelen is.
2. Ongepaste kledij dragen
Hoe je je kleedt op een evenement van je werk speelt wel degelijk een rol. Het is begrijpelijk dat je je 'feestelijk' wil kleden, maar het valt af te raden om te veel bloot te tonen, een te strakke jurk te dragen of je geliefde gescheurde jeans uit de kast te halen. Welke kledij je draagt, hangt uiteraard af van het type feest. Gaat de nieuwjaarsreceptie door op kantoor, waar iedereen sowieso al casual gekleed gaat? Of vindt deze plaats in een bekende chique feestzaal? Als je twijfelt, kan je best eens polsen bij je collega's wat zij gaan dragen, zodat je zeker niet uit de toon valt.
3. Overeten
Ook al ben je uitgehongerd, vlieg niet meteen op de hapjes. Constant eten in je mond hebben, staat niet professioneel en zorgt er zelfs voor dat bepaalde mensen je uiteindelijk gaan mijden. Neem ook enkel hapjes aan waarvan je weet dat je ze netjes kan opeten. Het is namelijk een kunst om elegant te blijven met in je ene hand een champagneglas en in je andere hand een amuse.
4. Je collega versieren
Het bedrijfsfeest is niet het ideale moment om je verleidingsmoves boven te halen en eindelijk aan die collega te laten weten dat je een oogje op hem (of haar) hebt.
(nm)
3 januari 20171. Opdagen
Als je van plan bent om nog een tijdje bij je werkgever te blijven werken, dan is het een aanrader om de nieuwjaarsreceptie op kantoor zeker bij te wonen. Ook al kan je maar een uurtje blijven, je aanwezigheid wordt zeker opgemerkt én je baas zal je komst ongetwijfeld appreciëren. Niet opdagen, zonder een legitieme reden zoals vakantie of ziekte, doet overkomen alsof het je allemaal niets kan schelen.
2. Niet te vroeg, niet te laat
Zorg dat je aankomt net nadat het feestje van start is gegaan. Dan is iedereen nog fris en alert en ben je niet een van die laatkomers die met kwade ogen worden bekeken wanneer ze eindelijk arriveren.
3. Bedank de organisator
Zoek de organisator van de receptie en bedank hem of haar voor de goede organisatie van het evenement.
4. Netwerk
Het bedrijfsfeest is ideaal om te netwerken met mensen in jouw organisatie waar je niet direct mee samenwerkt. Bereid je op voorhand een beetje voor door na te denken met wie je precies wil praten en waarover je het allemaal wil hebben. Ook is een bedrijfsfeest ideaal om bepaalde collega's te bedanken die je het afgelopen jaar gesteund hebben.
1. Te veel drinken
Het is verleidelijk om veel te drinken op een nieuwjaarsreceptie of bedrijfsfeestje waar een overvloed van alcohol aanwezig is. Je hebt het gezellig met je collega's en je ziet geen graten in dat extra glaasje. Pas toch op met te veel alcoholgebruik, je zit al snel aan je limiet, zeker als je nog niet gegeten hebt en rechtstreeks van het werk komt. Beperk je tot twee glazen alcohol, je wilt echt niet diegene zijn waar het hele kantoor de volgende dag over aan het roddelen is.
2. Ongepaste kledij dragen
Hoe je je kleedt op een evenement van je werk speelt wel degelijk een rol. Het is begrijpelijk dat je je 'feestelijk' wil kleden, maar het valt af te raden om te veel bloot te tonen, een te strakke jurk te dragen of je geliefde gescheurde jeans uit de kast te halen. Welke kledij je draagt, hangt uiteraard af van het type feest. Gaat de nieuwjaarsreceptie door op kantoor, waar iedereen sowieso al casual gekleed gaat? Of vindt deze plaats in een bekende chique feestzaal? Als je twijfelt, kan je best eens polsen bij je collega's wat zij gaan dragen, zodat je zeker niet uit de toon valt.
3. Overeten
Ook al ben je uitgehongerd, vlieg niet meteen op de hapjes. Constant eten in je mond hebben, staat niet professioneel en zorgt er zelfs voor dat bepaalde mensen je uiteindelijk gaan mijden. Neem ook enkel hapjes aan waarvan je weet dat je ze netjes kan opeten. Het is namelijk een kunst om elegant te blijven met in je ene hand een champagneglas en in je andere hand een amuse.
4. Je collega versieren
Het bedrijfsfeest is niet het ideale moment om je verleidingsmoves boven te halen en eindelijk aan die collega te laten weten dat je een oogje op hem (of haar) hebt.
(nm)
3 januari 2017Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Kijk jij op tegen een bedrijfsfeestje? Jobat vertelt je waarom je beter toch gaat...
Britse werknemers kunnen zich tijdens bedrijfsfeestjes het moeilijkst beheersen, zo blijkt uit een onderzoek van Monsterboard.
Veel bedrijven plannen een kerst- of eindejaarsfeestje voor hun werknemers. Maar met sommige collega’s knoop je beter geen gesprek aan. Welke types zijn te vermijden?
De nieuwjaarsrecepties komen er aan. Leuk om het glas te heffen en lol te trappen. Maar je kan er ook heel wat nuttige contacten leggen.
De nieuwjaarsrecepties komen er aan. Leuk om het glas te heffen en lol te trappen. Maar je kan er ook heel wat nuttige contacten leggen. Ziehier echter 5 dingen die je beter niet doet tijdens het netwerken.
Met zijn pretparken en musicals zit Studio 100-topman Hans Bourlon in coronatijden nu net in de hoek waar de klappen vallen...
Aan medewerkers vragen waar ze op vakantie gaan, is geen inbreuk op de privacy, want kadert momenteel binnen een risicobeoordeling rond het welzijnsbeleid.
Het is een hardnekkige mythe: alleen door vaak te jobhoppen, kun je de ‘corporate ladder’ beklimmen. Maar het klopt niet.
Niet helemaal tevreden met je loon? Waarschijnlijk verdien je meer dan het cijfer dat op je loonbrief staat...
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De nieuwjaarsrecepties komen er aan. Leuk om het glas te heffen en lol te trappen. Maar je kan er ook heel wat nuttige contacten leggen. Ziehier echter 5 dingen die je beter niet doet tijdens het netwerken.
Kijk jij op tegen een bedrijfsfeestje? Jobat vertelt je waarom je beter toch gaat...
Britse werknemers kunnen zich tijdens bedrijfsfeestjes het moeilijkst beheersen, zo blijkt uit een onderzoek van Monsterboard.
Veel bedrijven plannen een kerst- of eindejaarsfeestje voor hun werknemers. Maar met sommige collega’s knoop je beter geen gesprek aan. Welke types zijn te vermijden?
De nieuwjaarsrecepties komen er aan. Leuk om het glas te heffen en lol te trappen. Maar je kan er ook heel wat nuttige contacten leggen.
Financiële jobs als verzekeringsadviseurs waren al een knelpuntberoep. Maar op de lijst vinden we nu ook de specialisten in kredieten en vermogensbeheer.
We vroegen Liesbet Joris (47) uit Kermt naar haar job en hoeveel zij daar maandelijks mee verdient...
Welzijn op het werk staat bij 24+ hoog op de agenda. Het customer care center zet sterk in op fysiek en mentaal welbevinden.
Door het hybride werken komen werknemers structureel minder naar kantoor.