Hoe een gevecht op kantoor voorkomen?
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
Dat blijkt onder meer uit het boek 'The Cost of Bad Behavior: How Incivility Is Damaging Your Business and What to Do About It' van de Amerikaanse professors Christine Pearson en Christine Porath.
Voorbeelden van onbeleefdheid op de werkvloer zijn volgens de auteurs neerkijken op personen, geen erkenning geven wanneer dat hoort, met de ideeën van anderen gaan lopen, mensen niet terugbellen of collega's uitsluiten van meetings.
Porath en Pearson tonen met een reeks onderzoeken aan, waarvan de data werd verzameld via focusgroepen, surveys en wetenschappelijke experimenten, dat mensen effectief niet goed presteren, minder creatief zijn en agressief worden wanneer zij geconfronteerd worden met onbeleefd gedrag. Een baas die grof reageert op medewerkers omdat hij vindt dat ze beter moeten presteren, zal dus juist het tegenovergestelde in de hand werken.
Een van hun studies, een survey bij 775 Amerikaanse managers en werknemers, wijst uit dat mensen die geconfronteerd worden met onbeleefdheid op de werkvloer:
Kortom, iedere manager heeft er dus alle baat bij om beleefd en respectvol om te gaan met zijn werknemers!
(nm) – Bron: Profnews.nl & Shrm.org
16 mei 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
Bruggen bouwen en met een open vizier ervoor gaan blijkt een goede manier om ervoor te zorgen dat je baas je niet (langer) haat. Enkele tips!
In de praktijk blijkt dat leiders die hard optreden effectiever zijn dan leiders die dat niet doen. Strenge baas, beste baas?
Niet iedereen heeft een goede relatie met zijn baas. Daarom, erg belangrijk om weten … Welke vijf redenen wijzen erop dat de baas jou eigenlijk haat?
Goede voornemens volhouden is geen gemakkelijke taak. Deze 14 eenvoudige tips houden je energievol en gefocust op je doelen.
“Het aantal vacatures is historisch hoog, terwijl we nooit minder werkzoekenden telden”
Minder woon-werkverkeer en een flexibelere tijdsplanning. Thuiswerken heeft zo z’n voordelen. Al is er vanzelfsprekend ook een keerzijde van de medaille...
Van alle 'rage applyers' geeft bijna de helft (47%) aan dat een toxische werkcultuur hun voornaamste beweegreden is. Hoe ga je daarmee om?
De chatbot ChatGPT is zo goed dat hij nu ook al uitnodigingen krijgt om op sollicitatiegesprek te komen...