Aan de slag bij een multinational

Voor young graduates met de ambitie om in een grote multinational te werken en de internationale markt te ontdekken, is PepsiCo ideaal: een internationaal bedrijf met 23 wereldwijd verspreide merken, 280.000 werknemers en consumenten in meer dan 200 verschillende landen en gebieden. In zo’n bedrijf aan de slag gaan, geeft je meteen een beter beeld van hoe de internationale markt eruitziet en brengt je in contact met mensen van over de hele wereld.
Young graduates-programma
PepsiCo biedt een aantrekkelijk young graduates-programma aan waarbij young grads gedurende twee jaar diverse functies kunnen uitproberen binnen verschillende takken van de organisatie in de Benelux. De young grads brengen één jaar door op het hoofdkantoor, in de afdelingen customer service en logistics, en één jaar in de fabriek, waar ze als teamleader alle aspecten van de supplychain ontdekken. De volgorde waarin dat gebeurt, verschilt. Op het einde van het programma hebben de young graduates heel wat ervaring opgebouwd als manager binnen verschillende domeinen, hebben ze hun netwerk sterk uitgebreid en weten ze beter welke functies hen aanspreken.
Young graduate Sarah Glorieux vertelt over hoe ze het eerste jaar in het young graduates-programma ervaarde: “Hoewel je in een soort van traineeship zit, heb je vanaf dag één echt wel al een hele verantwoordelijkheid en is er niemand die je continu op de vingers kijkt of controleert. Je mag alles op je eigen manier doen, input geven en zaken kritisch in vraag stellen. Ik werk nog maar een jaar, maar als je kijkt wat ik al allemaal heb mogen doen … Dat is gewoon supercool!
Dare To Do More-challenge
Natuurlijk is een plekje bij zo’n aantrekkelijke werkgever erg gewild. Je geraakt er niet zomaar binnen, maar je moet deelnemen aan de jaarlijkse Dare To Do More-challenge: een Europese wedstrijd waarbij young graduates een businessplan moeten opstellen en pitchen. Alleen zo maken ze kans op een van de vijftig Europese plaatsen in het young graduates-programma van PepsiCo.

Sven Van Aerschot beëindigde het young graduates-programma en is nu aan de slag als unit manager logistiek: “Werken bij PepsiCo sprak me enorm aan, omdat het ging om bekende fast moving consumer goods waarbij je kort op de bal moet spelen en snel impact kunt zien. Voor de challenge moet je echt niet bang zijn. Echt elk idee is goed, zolang je het maar kunt beargumenteren. Hier bij PepsiCo deelt iedereen zijn ideeën en daar wordt ook effectief naar geluisterd. Dat is een mooi voorbeeld van waar PepsiCo voor staat.”
Lees ook: De positieve doelen van PepsiCo
Internationale ervaringen
Een tijdje in het buitenland wonen en werken, is iets waar heel wat young graduates over nadenken en van dromen. Helaas is dit voor velen niet zo vanzelfsprekend. PepsiCo beseft dat en probeert daarom als wereldwijd bedrijf internationale ervaringen aan te moedigen en te ondersteunen. In het young graduates-programma werk je meestal in je thuisland, maar daar wordt de basis gelegd voor een toekomst waarbij ‘the sky’ letterlijk ‘the limit’ is: velen doen achteraf projecten in het buitenland of kiezen voor een carrière aan de andere kant van de wereldbol.
Ontdek meer over het young graduates-programma en de Dare To Do More-challenge op de website daretodomoreeurope.pepsico.com/en
(Julie De Meersman) - Bron: Go for happy Magazine
6 januari 2022- Jobs voor PepsiCo
Aan de slag bij een multinational

Voor young graduates met de ambitie om in een grote multinational te werken en de internationale markt te ontdekken, is PepsiCo ideaal: een internationaal bedrijf met 23 wereldwijd verspreide merken, 280.000 werknemers en consumenten in meer dan 200 verschillende landen en gebieden. In zo’n bedrijf aan de slag gaan, geeft je meteen een beter beeld van hoe de internationale markt eruitziet en brengt je in contact met mensen van over de hele wereld.
Young graduates-programma
PepsiCo biedt een aantrekkelijk young graduates-programma aan waarbij young grads gedurende twee jaar diverse functies kunnen uitproberen binnen verschillende takken van de organisatie in de Benelux. De young grads brengen één jaar door op het hoofdkantoor, in de afdelingen customer service en logistics, en één jaar in de fabriek, waar ze als teamleader alle aspecten van de supplychain ontdekken. De volgorde waarin dat gebeurt, verschilt. Op het einde van het programma hebben de young graduates heel wat ervaring opgebouwd als manager binnen verschillende domeinen, hebben ze hun netwerk sterk uitgebreid en weten ze beter welke functies hen aanspreken.
Young graduate Sarah Glorieux vertelt over hoe ze het eerste jaar in het young graduates-programma ervaarde: “Hoewel je in een soort van traineeship zit, heb je vanaf dag één echt wel al een hele verantwoordelijkheid en is er niemand die je continu op de vingers kijkt of controleert. Je mag alles op je eigen manier doen, input geven en zaken kritisch in vraag stellen. Ik werk nog maar een jaar, maar als je kijkt wat ik al allemaal heb mogen doen … Dat is gewoon supercool!
Dare To Do More-challenge
Natuurlijk is een plekje bij zo’n aantrekkelijke werkgever erg gewild. Je geraakt er niet zomaar binnen, maar je moet deelnemen aan de jaarlijkse Dare To Do More-challenge: een Europese wedstrijd waarbij young graduates een businessplan moeten opstellen en pitchen. Alleen zo maken ze kans op een van de vijftig Europese plaatsen in het young graduates-programma van PepsiCo.

Sven Van Aerschot beëindigde het young graduates-programma en is nu aan de slag als unit manager logistiek: “Werken bij PepsiCo sprak me enorm aan, omdat het ging om bekende fast moving consumer goods waarbij je kort op de bal moet spelen en snel impact kunt zien. Voor de challenge moet je echt niet bang zijn. Echt elk idee is goed, zolang je het maar kunt beargumenteren. Hier bij PepsiCo deelt iedereen zijn ideeën en daar wordt ook effectief naar geluisterd. Dat is een mooi voorbeeld van waar PepsiCo voor staat.”
Lees ook: De positieve doelen van PepsiCo
Internationale ervaringen
Een tijdje in het buitenland wonen en werken, is iets waar heel wat young graduates over nadenken en van dromen. Helaas is dit voor velen niet zo vanzelfsprekend. PepsiCo beseft dat en probeert daarom als wereldwijd bedrijf internationale ervaringen aan te moedigen en te ondersteunen. In het young graduates-programma werk je meestal in je thuisland, maar daar wordt de basis gelegd voor een toekomst waarbij ‘the sky’ letterlijk ‘the limit’ is: velen doen achteraf projecten in het buitenland of kiezen voor een carrière aan de andere kant van de wereldbol.
Ontdek meer over het young graduates-programma en de Dare To Do More-challenge op de website daretodomoreeurope.pepsico.com/en
(Julie De Meersman) - Bron: Go for happy Magazine
6 januari 2022- Jobs voor PepsiCo
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
Wat doet jouw loon stijgen tijdens je loopbaan?
De Belg verdient gemiddeld 3.783 euro bruto per maand. Maar je loon evolueert natuurlijk tijdens je loopbaan. En deze elementen spelen daarbij een rol ...
-
Brussel is ideaal voor de start van je loopbaan
Brussel is the place to be voor je loopbaanstart. Want maak je het hier waar, dan vind je later overal je draai, aldus deze Brusselse werkgevers...
-
Welke studierichting leidt vlot naar een job?
Niet elke richting geeft een goede kans op een job. We overlopen enkele basics uit het recente schoolverlatersrapport van VDAB.
-
De positieve doelen van PepsiCo
PepsiCo, de multinational achter merken als Pepsi, 7UP, Tropicana, Lay’s en Doritos, werkt hard om zijn ecologische voetafdruk te beperken.
-
Gids
Klaar voor je eerste job!
Pas afgestudeerd en op zoek naar een eerste werkervaring? Start je carrière met glans dankzij onze praktische tips voor young graduates...
-
7 cruciale vragen over jouw loon
Zowel lonen, aangeboden extralegale voordelen als vakantiedagen zitten in de lift voor de werkende Belg. Alleen stijgt niet iedereen in gelijke mate...
-
Mijn eerste job: "Ik wil vooral veel leren"
Arno De Letter (A.S.Adventure) en Sayfeddine Bentatou (D’Ieteren) gingen recent aan de slag bij hun nieuwe werkgever. Hoe beleefden zij hun eerste maanden?
-
De (opmerkelijke) eerste jobs van 5 beroemde ceo's
Bijna niemand staat bij de start van zijn carrière meteen aan de top. Heel wat succesvolle ceo's zijn dan ook onderaan de ladder begonnen. Hun eerste jobs?
-
"Hét voordeel bij ENGIE: alles is altijd piekfijn geregeld"
Energiebedrijf ENGIE produceert elektriciteit via de kerncentrale van Doel. Op dezelfde linker Scheldeoever vind je bij Kallo de grootste hoogspanningsmasten van het land.
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
De (opmerkelijke) eerste jobs van 5 beroemde ceo's
Bijna niemand staat bij de start van zijn carrière meteen aan de top. Heel wat succesvolle ceo's zijn dan ook onderaan de ladder begonnen. Hun eerste jobs?
-
Wat doet jouw loon stijgen tijdens je loopbaan?
De Belg verdient gemiddeld 3.783 euro bruto per maand. Maar je loon evolueert natuurlijk tijdens je loopbaan. En deze elementen spelen daarbij een rol ...
-
Gids
Klaar voor je eerste job!
Pas afgestudeerd en op zoek naar een eerste werkervaring? Start je carrière met glans dankzij onze praktische tips voor young graduates...
-
Brussel is ideaal voor de start van je loopbaan
Brussel is the place to be voor je loopbaanstart. Want maak je het hier waar, dan vind je later overal je draai, aldus deze Brusselse werkgevers...
-
Mijn eerste job: "Ik wil vooral veel leren"
Arno De Letter (A.S.Adventure) en Sayfeddine Bentatou (D’Ieteren) gingen recent aan de slag bij hun nieuwe werkgever. Hoe beleefden zij hun eerste maanden?
-
7 cruciale vragen over jouw loon
Zowel lonen, aangeboden extralegale voordelen als vakantiedagen zitten in de lift voor de werkende Belg. Alleen stijgt niet iedereen in gelijke mate...
-
Welke studierichting leidt vlot naar een job?
Niet elke richting geeft een goede kans op een job. We overlopen enkele basics uit het recente schoolverlatersrapport van VDAB.
-
De positieve doelen van PepsiCo
PepsiCo, de multinational achter merken als Pepsi, 7UP, Tropicana, Lay’s en Doritos, werkt hard om zijn ecologische voetafdruk te beperken.
-
15 tips voor een fantastische thuisvakantie
Staycations winnen aan populariteit, ook zonder corona. Het concept is simpel: een ontspannen reisgevoel terwijl je thuis of in het binnenland blijft.