241 courses: Sales

Bedrijfsleider

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
NCOI Learning

Opleiding: Succesvol prospecteren

  • by NCOI Learning
Ghent, Antwerp & Port of Antwerp and 1 others
859

In een tijd waarin klantloyaliteit niet altijd vanzelfsprekend is, wordt het steeds belangrijker om proactief te blijven prospecteren. Voor veel salesprofessionals lijkt koude prospectie tijdrovend en ontmoedigend, maar met de juiste strategie en aanpak kan het juist een enorme impact hebben. Zeker in economisch onzekere tijden is het essentieel om risico's te spreiden en nieuwe klanten aan te trekken.

In deze opleiding leer je hoe je succesvol kan prospecteren in vier overzichtelijke stappen: Think – Plan – Do – Follow-up. Je krijgt concrete tools en technieken aangereikt om gerichter te werk te gaan, zodat je met minder moeite meer resultaat behaalt. Of je nu net begint met prospectie of al jaren ervaring hebt, deze opleiding helpt je om je aanpak te verbeteren en consistent nieuwe klanten te werven.

 

Volg je liever een online opleiding?  Dan is de opleiding 'Proactief prospecteren' iets voor jou!


Na het volgen van deze opleiding kan je:

  • succesvol prospecteren in vier stappen: Think – Plan – Do – Follow-up;
  • gericht prospecteren door je klantenprofiel scherp te stellen en zowel korte als lange termijn kansen te identificeren;
  • je prospectieactiviteiten efficiënt plannen en opvolgen, en je tijd effectief beheren;
  • verschillende prospectiekanalen gebruiken, zoals evenementen, koude acquisitie, mailings en social media;
  • effectieve communicatietechnieken toepassen, zoals belscripts en overtuigende pitches;
  • koude acquisitie omzetten in warme gesprekken en om kunnen gaan met twijfels en bezwaren;
  • een follow-up strategie ontwikkelen die volhardend is zonder opdringerig over te komen.

  • Introductie en doelstellingen van de deelnemers
  • Algemene principes van prospectie en het belang van een gevulde sales pipeline
  • Het 4-stappenmodel: Think – Plan – Do – Follow-up:
    • Think: strategie bepalen, klantenprofiel scherpstellen, quick wins identificeren en lange termijn doelen stellen.
    • Plan: een effectief prospectieplan opstellen en je aanpak voorbereiden.
    • Do: verschillende kanalen inzetten (telefonische acquisitie, social selling, events, …) en omgaan met bezwaren.
    • Follow-up: volharden in je opvolging zonder opdringerig te zijn, en een duurzame klantrelatie opbouwen. 
  • Oefeningen: Belscripts en praktijkgerichte opdrachten

Ghent € 859(Incl.VAT) More info
Antwerp & Port of Antwerp € 859(Incl.VAT) More info
Vilvoorde - Zaventem € 859(Incl.VAT) More info

Teachers

Freya Spiessens

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)