241 courses: Sales

Mode Adviseur

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Bedrijfsbeheer

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
IFBD

Feedback geven ontvangen

  • by IFBD
Antwerp & Port of Antwerp and Ghent
962

FEEDBACK OP OUTPUT EN ATTITUDE

Een compliment geven lukt je wel, maar het heel concreet benoemen van wat je niet prettig vindt, is al een flink stuk lastiger. Maar als leidinggevende, coach of professional, moet je feedback geven op output of attitudes. En dat is niet steeds even gemakkelijk. Want de een durft het niet en de ander is ronduit bot. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties.

STUUR HET GEDRAG VAN ANDEREN

Want met feedback stuur je het gedrag van anderen. Helaas wordt feedback maar al te vaak als onprettig of bedreigend ervaren of zelfs verward met kritiek. Dit terwijl feedback essentieel is in het groeiproces van jezelf en anderen. Maar hoe geef je nu constructieve feedback? Hoe ga je zelf om met feedback? Hoe geef je feedback op output? Op resultaten? Op attitudes?

GOED GEDRAG VASTHOUDEN, TE VERBETEREN GEDRAG VERANDEREN

Het doel is zeer duidelijk: goed gedrag vasthouden, te verbeteren gedrag veranderen om zo de motivatie en betrokkenheid te verhogen. Het constructief gebruiken van feedback is dan ook een cruciale vaardigheid voor elke coach, manager of leidinggevende. Immers, door middel van feedback wisselen coach en coachee, leidinggevende en medewerker, … informatie uit over elkaars gedrag en houding. Feedback voorkomt irritaties en conflicten, creëert begrip, versoepelt de samenwerking, vergroot het werkplezier en verbetert het functioneren.

VERWAR FEEDBACK NIET MET KRITIEK

Helaas voelen mensen zich vaak persoonlijk aangevallen en interpreteren de feedback als een teken van falen. Niets is echter minder waar … Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat erin om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat deze training jou leert. Feedback verbetert niet alleen de werkresultaten, maar evenzeer de werkrelaties en -sfeer. Met feedback leer je niet alleen de anderen beter kennen, maar ook jezelf. Bovendien stimuleert feedback continu het lerend vermogen. Maar hoe pak je dit aan? Hoe voer je een feedbackgesprek? Hoe vertaal je een gesprek naar concrete acties?

OP UW PRAKTIJK GEËNT: U VOERT UW FEEDBACKGESPREKKEN

Dit is allesbehalve een theoretische en conceptuele training. Aan de hand van direct bruikbare gesprekstechnieken leer je hoe je een constructief en opbouwend feedbackgesprek kunt voeren. Je leert hoe je omgaat met emoties maar evenzeer hoe je duidelijke afspraken maakt bij het afsluiten van een feedbackgesprek. Aan de hand van - deels door de trainer, deels door de deelnemers zelf - aangegeven cases oefen je feedbackgesprekken in.

Klik op de link naar de IFBD-webpagina voor het detailprogramma in de folder.
Per extra deelnemer aan een open, klassikaal programma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Antwerp & Port of Antwerp € 962(Incl.VAT) More info
Ghent € 962(Incl.VAT) More info

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)