241 courses: Sales

Mode Adviseur

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Bedrijfsbeheer

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant

Customer experience manager - voltijdse dagopleiding

  • by Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
Antwerp & Port of Antwerp and Online
980

Als Customer experience manager ben je verantwoordelijk voor het creëren en implementeren van een uitstekende klantbeleving bij jouw bedrijf. Dit betekent dat je de verwachtingen van klanten begrijpt en daarop inspeelt om hun ervaring met jouw bedrijf te verbeteren.

Om een effectieve Customer experience manager te worden, moet je over een breed scala aan vaardigheden en kennis beschikken. In de opleiding Customer experience manager spijker je deze competenties bij met:

  1. Inzicht in de klant: Wie zijn jouw klanten? Wat zijn hun behoeften en hoe gedragen ze zich? Welke touchpoints hebben ze met jouw bedrijf en hoe kan je hun ervaring op elk punt verbeteren?
  2. Communicatie: Je leert effectief te communiceren met klanten, collega's en leidinggevenden. Dit omvat zowel mondelinge als schriftelijke communicatie, en het vermogen om te luisteren en feedback te geven.
  3. Analyse: Je leert om gegevens te analyseren, om trends te identificeren en potentiële problemen op te sporen. Dit omvat het gebruik van tools zoals enquêtes, klantenfeedback en het verzamelen van data over klantgedrag.
  4. Projectmanagement: Je bent in staat om projecten te beheren en ervoor te zorgen dat ze binnen de gestelde tijd en budget worden voltooid. Dit omvat het opstellen van plannen, het toewijzen van middelen en het monitoren van voortgang.
  5. Strategisch denken: Je begrijpt de bredere doelen en visie van jouw bedrijf en kan ze vertalen naar specifieke klantgerichte acties. Dit omvat het opstellen van plannen en beleid voor een betere klantbeleving.

Bovendien is het belangrijk om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en best practices op het gebied van klantbeleving.

Customer experience manager is een door VDAB erkend knelpuntberoep. Wat resulteert in een grote vraag op de arbeidsmarkt. 

Onze docenten

  • Kris Meyers combineert zijn onderwijservaring met een stevige achtergrond in retail, sales en B2B-management. Als co-owner van OTIF Belgium en salesmanager bij VIDA DOORS brengt hij praktijkgerichte inzichten mee naar de klas.
  • Inge Becks heeft een rijke achtergrond in media, communicatie en coaching. Met ervaring bij onder andere VRT, VTM en KBC begeleidt ze bedrijven in hun interne en externe communicatie en helpt ze professionals sterker te communiceren.
  • Celine De Schepper is UX/UI-designer en docent Digital Marketing met expertise in Figma, UX-design en conversieoptimalisatie. Ze combineert praktijkervaring bij bedrijven als Arvesta en AGConsult met haar passie voor interactieve opleidingen aan onder andere Syntra en Arteveldehogeschool.

Wil je deze opleiding combineren met het traject Vertegenwoordiger? Bekijk dan onze complete opleiding Accountmanager.

De nieuwe consument (24u)

  • Koopmotieven, koopbehoefte en koopgedrag
  • Strategie
  • De online/digitale consument
  • Waardecreatie en -perceptie
  • Tools

Introductie tot de Customer experience manager (28u)

  • Beroepsoriëntatie
  • Dominante marketingstrategieën en nieuwe trends en technologieën

Presentatietechnieken & pitchen (20u)

  • Structuur van een presentatie
  • Inhoud, storytelling, storyboard
  • Analyse van de doelgroep
  • Pitchen

Raamwerk customer experience management (45u)

  • Buyer persona
  • Life journey
  • Customer journey
  • Dataverzameling
  • Verkooptechnieken
  • Conversie optimalisatie
  • Change management strategieën

Meten van de customer experience (32u)

  • Metingen
  • BCG matrix
  • Evaluaties
  • Digital business
  • Verbeterloop
  • Bedrijfs- en Beursbezoeken 

Eindproef & Eindproefbegeleiding (5u)

Stage & coaching (480u - periode maart-juni)

Jouw gouden ticket tot de arbeidsmarkt! (Deze stage duurt 3 maanden en vindt mogelijks tijdens paasvakantie plaats.)

Combineer deze opleiding met 'Start je eigen zaak' en maak van je getuigschrift een diploma

Goesting om vroeg of laat jouw diensten als Customer experience manager zelfstandig aan te bieden? Of wil je jouw ondernemingszin als toekomstig werknemer stimuleren? Wij geven jou een duwtje in de rug! Maak je keuze uit één van onze formules Start je eigen zaak.

? haalbaarheidsstudie van je eigen project
? begeleiding door een ervaren ondernemerscoach
? officieel erkend diploma door de Vlaamse Gemeenschap (bij combi vakopleiding + ‘Start je eigen zaak’)
? verschillende formules op jouw maat

 

Antwerp & Port of Antwerp € 980(Incl.VAT) More info

  • Iedereen die gebeten is door sales & marketing, zich wil specialiseren in klantenbeleving en carrière wil maken in de sector.
  • Deze cursus mag je volgen als je minstens 18 jaar bent of als je voldaan hebt aan de leerplicht.

Teachers

Ingeborg Becks, Celine De Schepper, Kris Meyers

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders) Opleidingscheques