240 courses: Sales

Vertegenwoordiger

  • course by VDAB
  • Leuven, Roeselare, Antwerp & Port of Antwerp, Ghent, Vilvoorde - Zaventem, Genk, Bruges

Bloemist

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
NHA Afstandsonderwijs

Callcenter Medewerker

  • by NHA Afstandsonderwijs
Online
369

Contact met klanten via telefoon en sociale media? Word Callcenter Medewerker

Bel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als callcenter medewerker doe je meer dan alleen maar bellen. Wat precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker. Als medewerker van een customer contact center heb je op verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden. Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk en dat doe je bij voorkeur zo goed mogelijk.

Reageren op Facebook

Bij een callcenter of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen:
  • Via Facebook beantwoord je de vraag van mevrouw Janssens over haar vliegticket.
  • Op Twitter haak je in op een gesprek over je bedrijf.
  • Via de chatfunctie adviseer je een klant over een artikel.
Behalve via webcare heb je ook telefonisch contact met (mogelijke) klanten. Mensen bellen over een probleem met hun tv of om hun krantabonnement op te zeggen.

Problemen oplossen

Sommige klanten hebben een klacht. Hoe ga je daar als Klantenservicemedewerker mee om? En wat doe je als je niet weet hoe je een probleem oplost? Of als een klant agressief reageert? Je ontdekt het allemaal in de cursus Callcenter Medewerker. Als callcentermedewerker voer je steeds een gesprek met een klant, of dit nu via e-mail, WhatsApp of telefoon is.

Gesprekken sturen

Je doet er alles aan om de gesprekken de goede kant op te sturen. Maar hoe doe je dat? In de cursus leer je hoe je gesprekstechnieken inzet. En hoe haal je de essentie uit een vraag of klacht? Ook dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.
 

Tips krijgen

Omdat je veel sociale media benut, schrijf je ook veel berichtjes. In de cursus krijg je allerlei tips en tricks voor het schrijven van een post, reactie of e-mail. Na je cursus weet je hoe je een gesprek leidt en de juiste vragen en klachtgesprekken zo positief mogelijk afhandelt. Je versterkt ook nog eens je commerciële vaardigheden en je kennis over sociale media. Je komt goed voor de dag wanneer je solliciteert naar een job bij een
  • callcenter;
  • customer contact center;
  • afdeling webcare & klantenservice.

Werken bij een callcenter of het Webcareteam?

Kom alles te weten over gesprekstechnieken, sociale media en customer service. Ook versterk je het Webcareteam. Of je gaat aan de slag bij een callcenter. Volg de cursus Callcenter Medewerker en bereid je voor op de dynamische wereld van callcenters.


Zo werkt studeren bij NHA

Studieprogramma Callcenter Medewerker

De cursus bestaat uit 24 lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:
  • inleiding: wat houden de werkzaamheden in;
  • sectorbepaling en ontwikkelingen binnen de beroepsuitoefening;
  • inbound- en outboundwerkzaamheden, callcenterterminologie;
  • computer Telephony Integration, internettoepassingen, sociale media;
  • computervaardigheden: gegevensverwerking en automatisering;
  • doelgericht communiceren;
  • gespreks- en argumentatietechnieken;
  • omgaan met kritiek en agressie;
  • persoonlijke invloed op communicatie, klanttypologieën;
  • wetgeving en privacy;
  • marketing, telemarketing, telebusiness, Customer Relationship Management;
  • telefoonetiquette, Netiquette, nationaal en internationaal telefoonalfabet;
  • luistervaardigheid;
  • soorten vragen en manieren van vraagstelling;
  • optimaliseren van de manier van spreken;
  • telescript, flowchart, drop-downmenu en databasegestuurd script;
  • informatieverstrekking en wetgeving;
  • advies- en servicegesprek;
  • klachtengesprek en slechtnieuwsgesprek;
  • commerciële vaardigheden;
  • verkoopgesprek en enquête;
  • persoonlijke effectiviteit;
  • schriftelijke taalvaardigheid.

Je leert alle gespreksvormen om klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze digitale leeromgeving kun je inspreekoefeningen inzenden, zodat jouw docent ook jouw spreekvaardigheid kan beoordelen. Aangezien het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands schrijven. Dit maakt deze praktische cursus bijzonder compleet!

Zo studeer je


Studeer op je eigen tempo - waar je maar wilt

Je ontvangt de complete cursus Callcenter Medewerker in één pakket thuis als je kiest voor betaling ineens. Of in meerdere pakketten als je kiest voor betaling per maand. Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is deze opleiding uitstekend te combineren met een drukke job of met je hobby's. Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen in gedrukte en digitale vorm

De lessen worden in een luxueuze ringmap met de post naar je thuisadres gestuurd. De leerstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de digitale leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les doorsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving), die het dan weer snel naar je terugstuurt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, een punt en antwoorden op je eventuele vragen. Kies je voor een cursus met hulp? Dan mag je bij alle NHA-opleidingen 3 jaar lang gebruik maken van deze persoonlijke studiebegeleiding. Deze service is uniek in België!  Wanneer je start met de cursus Callcenter Medewerker, stelt je docent zich persoonlijk aan je voor.

Direct contact met medestudenten

Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale leeromgeving. Hier kom je in contact met medestudenten die dezelfde opleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien eens afspreken. Dat maakt het leren extra tof.

Voordelen van onze digitale leeromgeving Plaza

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • jouw online motivatiecoach activeren, om zo jouw studievoortgang te bewaken en je van handige tips te voorzien;
  • al je punten voor het huiswerk en voor eventuele examens op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads;
  • contact leggen met medestudenten die dezelfde opleiding volgen;
  • één jaar toegang tot e-bookbibliotheek van NHA met maar liefst 75 e-books en 41 audioboeken in allerlei categorieën. 

online € 369(Incl.VAT) Subscribe

Teachers

Persoonlijke begeleiding van een vakdocent

Certificates and accreditation

NHA instituutsdiploma. ISO9001; WSE