329 courses: Marketing & communication

Storytelling

  • course by Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerp & Port of Antwerp
Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant

Ethische copywriting - overtuigen zonder misleiden

  • by Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
Antwerp & Port of Antwerp
702

Schrijf met impact, niet met trucjes

We kopen bijna alles op automatische piloot, gestuurd door emoties. Reclamemakers, marketeers en copywriters buiten die ‘zwakte’ uit met psychologische trucjes die ons slaafs doen klikken en kopen. Van nepschaarste en dreigende aftelklokjes tot valse reviews en inspelen op schaamte- of schuldgevoelens.
Alsmaar meer mensen zijn die manipulatie zat. Tegelijk zoeken merken manieren om zich te onderscheiden, te verkopen en impact te maken op een eerlijke manier. Daar zit je kans. Met ethische copywriting help je bedrijven om:

  • op te vallen in de massa;
  • trouwe klanten te winnen;
  • hun imago op te poetsen.

En jij? Teksten waar je trots op bent. Klanten die je vertrouwen. En een schoon geweten als bonus.

 

Over je docent

Peggy Van der Auwera zoekt als copywriter naar de balans tussen brood op de plank en integriteit in de ziel. Ze gelooft dat je kunt verkopen zonder mensen een oor aan te naaien. En dat je taal moet inzetten als een force for good. Ze helpt impactmakers om hun idealen om te zetten in een glashelder verhaal dat meer loyale klanten oplevert.

Wat ga je leren?

  • De belangrijkste dark patterns en misleidende tactieken (zodat je weet hoe je ze vermijdt).
  • Technieken waarmee je impact maakt en resultaat boekt zonder te manipuleren.
  • De principes, relevantie en voordelen van ethische copywriting.
  • Hoe je vertrouwen bouwt en verkoopt met woorden.

De cursus is praktijkgericht: je neemt teksten onder de loep, verbetert en (her)schrijft om de materie in de vingers te krijgen.

Antwerp & Port of Antwerp € 702(Incl.VAT) More info

Deze opleiding is waardevol voor:
Copywriters, tekstschrijvers en communicatiemensen die resultaat willen zonder hun ziel te verkopen.