241 opleidingen: Verkoop

Bedrijfsbeheer

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Bedrijfsleider

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Hoger Management

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online
SBM

Verkoopvaardigheden: leer de fundamentals

  • door SBM
Kortrijk
1.186

Verkopen kun je leren. Volg deze sales training en leer hoe je klanten binnenhaalt en er blijvertjes van maakt.

Wat je moet kennen en kunnen om (meer) te verkopen! Je verwerft in deze training de essentiële kennis, kunde, skills en attitude voor verkopen:

  • Fundamentele aspecten over prospecteren
  • Het eerste face-to-face-contact met een prospect
  • Het vinden en analyseren van behoeften
  • Argumenteren & Demonstreren
  • Omgaan met bezwaren
  • Onderhandelen
  • Afsluiten van een cont(r)act

 

'Elke deelnemer aan deze salesopleiding ontvangt als bonus het boek 'Verkopen is meer dan een werkwoord', geschreven door Pieter De Smet (uitgeverij ACCO).


Een greep uit de onderwerpen die tijdens de 8 workshops behandeld worden:

  • Wat is verkopen? Wat verkoop je eigenlijk? Wat is de hoofddoelstelling van jouw salesinspanningen? Een kwalitatieve benadering van het woord 'kwaliteit'.
  • Beïnvloeden in een notendop: beïnvloeden via de ogen, via kleuren, via de oren, via handentaal, via voelen, via de neus, via kledij en uiterlijk, via recente testimonials, via het geven van positieve keuzes. Beïnvloeden door te spelen met de prijs...
  • De behoeften van (potentiële) klanten: wat is een behoefte? Welke soorten behoeften zijn er? Het is nooit de behoefte zelf, maar het beleven van het emotionele resultaat van het bevredigen van die behoefte dat aanzet tot handelen... Wat willen (potentiële) klanten van jou als verkoper en van jouw firma, en hoe realiseer je dat? Zekerheidsgevoel. Waarderingsgevoel. Vrijheidsgevoel...
  • Klantvriendelijk contact (op)nemen met de (potentiële) klant: hoe bereid je een (potentieel) klantencontact voor volgens het model C.R.A.C.? De eigenlijke contactname met de gesprekspartner(s): ‘Je krijgt nooit een tweede kans om een goeie eerste indruk te maken’ – hoe doe je dat? Wat moet je te weten komen?...
  • Klantvriendelijk argumenteren en demonstreren: welke soorten argumenten zijn er? Hoe argumenteer je? Onder andere deze aandachtspunten komen aan bod: wat is het verschil tussen argumenteren en demonstreren? Hoe overtuig je (potentiële) klanten verbaal en non-verbaal? Wat een geluk dat jouw (potentiële) klant bezwaren uit...: wat is een objectie? Welke soorten objecties bestaan er? Wat zijn oorzaken van veel bezwaren? Hoe behandel je een opwerping? Wat als jouw (potentiële) klant jouw voorstellen ‘te duur’ vindt? Hoe reageer je efficiënt non-verbaal op twijfel, onverschilligheid en bezwaren...
  • Klantvriendelijk afsluiten van het contract: waar en hoe worden beslissingen genomen? Wanneer en hoe assisteer je jouw (potentiële) klanten in het omzetten van een koopintentie naar een koopdaad? Wat kun je doen om cognitieve dissonantie te vermijden?...

Kortrijk € 1.186(Incl.BTW) Meer info

Voor de mensen die willen leren verkopen (of meer verkopen). Voor iedereen die verkoopvaardigheden wil ontwikkelen of uitbreiden in een Business-to-Business omgeving. Alle aspecten van het verkoopvak komen in deze training aan bod.

Docenten

Pieter De Smet

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille