331 opleidingen: Marketing & communicatie

Efficiënt netwerken

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven

Storytelling

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven
NCOI Learning

Opleiding: Customer Journey

  • door NCOI Learning
Vilvoorde - Zaventem en Online
859

Een goede customer journey is de ultieme all inclusive reis, waarvan de passagier niet doorheeft dat íe op reis is. Ongemerkt (en dus moeiteloos) begeleid je jouw klant stapje voor stapje in de richting van het doel dat jij voor ogen hebt.

Hoe beter de reisbeleving, hoe minder bewust de klant is van dit uitgestippelde pad. De klant vervolgt immers intuïtief de weg van de minste weerstand. Zonder gedoe, zonder dwang. Vanuit ogenschijnlijk vrije wil laat de klant zich meenemen in een feest van zintuigelijk genot. De eindbestemming is zeker en behouden en levert de reiziger een tevreden en voldaan gevoel.

Hoe jij als marketeer reisleid(st)er wordt op die reis? Dat leer je tijdens de training 'Customer Journey Mapping'. Een ervaren trainster die alle ins en outs van Customer Journey Mapping door en door kent, geeft gericht uitleg en advies voor zaken die je dagelijks tegenkomt. Je krijgt dus geen droge theorie, maar persoonlijke anekdotes, praktische tips en een stevige duw in de rug.

In deze korte en praktijkgerichte opleiding zetten we 4 belangrijke stappen:

  1. Je legt het fundament voor je kennis en begrip rondom Customer Journey Mapping.
  2. Je analyseert de afzonderlijke stappen van een Customer Journey.
  3. Je formuleert je doelstellingen zodat je bij elke afzonderlijke stap van een Customer Journey weet waar je naar toe moet werken.
  4. Je leert hoe je jouw Customer Journey kan beoordelen op prestatie en hoe je deze kan optimaliseren.

Aan het einde van de dag beschik je over een checklist die je kan hanteren bij Customer Journey Mapping.

Leggen van fundament over customer journey

    • Wat is een customer journey?
    • Waarom wordt een customer journey nu zoveel ingezet?
    • Wanneer is een customer journey nuttig?
    • Wie doet aan een customer journey?
    • Waar vind je een customer journey terug?

Stappen van een customer journey

  • Op basis van koop- en bezitscyclus
    • behoefte
    • onderzoeken
    • evalueren
    • selecteren
    • ontvangen
    • gebruiken
    • onderhouden
    • vervangen
  • Op basis van moments of truth
  • Op basis van klassieke koopcyclus

(sub)Doelstellingen van een customer journey

  • Zichtbaarheid
  • Betrokkenheid
  • Microconversaties
  • Conversies

Optimaliseren van Customer Journey

  • Beoordelen van Customer Journey
  • Statistics / Google analytics
  • KPI’s
  • PDCA-cyclus

Virtual Classroom € 859(Incl.BTW) Meer info
Vilvoorde - Zaventem € 859(Incl.BTW) Meer info

Docenten

Nieke Groot

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille