Welke voetbalclub betaalt zijn spelers het meest?
Waar valt voor professionele voetballers het meeste geld te rapen? En in welke andere teamsporten worden spelers minstens zo goed betaald als in voetbal?
Of het beleg op het brood, want Cristiano Ronaldo zal door zijn voetbalcarrière al wel niet om een brood meer of minder verlegen zitten. Hij verdient daar namelijk al 21 miljoen euro per jaar mee.
Toch tikt zijn rekening niet enkel aan als hij op een voetbalveld staat. Hij verdient nog een aardig centje bij met zijn social media accounts, zo blijkt.
Zijn bereik mag dan ook tellen. Zo heeft hij maar liefst 38 miljoen volgers op Twitter, meer dan 105 miljoen fans op Facebook en nog eens 29 miljoen aanhangers op Instagram.
Merken en bedrijven steken hem daarom graag wat geld toe om hun producten te promoten bij zijn volgers. Zo zou hij volgens social media specialist Opendorse maar liefst 230.366 euro krijgen per promotionele tweet. Als je weet dat een tweet uit maximum 140 tekens bestaat, dan weet je dat dat neerkomt op bijna 1.645 euro per teken!
Ronaldo is zeker niet de enige atleet die een pak meer betaald krijgt dan de gemiddelde social media manager om tweets uit te sturen. Kijk maar naar Neymar (127.599 euro/tweet), Lebron James (125.638 euro/tweet), James Rodriguez (40.032 euro/tweet) ... en het lijstje is lang.
Nee, communiceren met zijn fans legt Ronaldo geen windeieren en dan tellen we zijn reclamedeals er nog niet bij. Hij wordt niet voor niets een van de meest marketable voetballers ter wereld genoemd.
(sjv) – Bron: Thesportbible.com / Businessinsider.com / Elitedaily.com
1 oktober 2015Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Waar valt voor professionele voetballers het meeste geld te rapen? En in welke andere teamsporten worden spelers minstens zo goed betaald als in voetbal?
Premier Yves Leterme slaat de bal af en toe serieus mis op Twitter. Maar hij is niet de enige! Deze 6 werden zelfs ontslagen na hun misstappen ...
In hun begindagen werden sociale media gebannen van de werkvloer, vandaag bepalen ze mee de identiteit van een bedrijf. “Je moet als bedrijf online zijn.”
Vrienden hebben op Facebook, Twitter en LinkedIn is niet moeilijk. Maar uit dit netwerk een professioneel voordeel halen is een ander paar mouwen.
Dacht je je social media-kanalen te verstoppen voor toekomstige werkgevers? Heroverweeg die zet toch nog maar eens ...
Twitter kan een nuttig instrument zijn, niet het minst bij je zoektocht naar werk. Hoe je dat juist moet aanpakken? Jobat.be geeft vijf tips!
De sportsector is booming! De werkgelegenheid in de Europese sportbranche is de afgelopen jaren sterk gestegen. Wij zetten alle cijfers op een rijtje.
Te lang te veel te doen hebben, veroorzaakt sleurstress. Gelukkig hoeven we dat niet machteloos te ondergaan: we kunnen er zelf heel wat aan doen.
Flexibel werken om zo je werk-privébalans beter in evenwicht te houden, raakt steeds meer ingeburgerd. Maar geldt dat wel voor iedereen?