Beleefd zijn: 9 simpele tips
Beleefd zijn lijkt soms niet meer van deze tijd, terwijl je er toch zoveel sympathieker door lijkt én er zoveel meer gedaan mee krijgt.
Het bedrijf zocht een office manager. Ronald startte zijn brief met de duidelijke woorden: 'Vergeet alle andere kandidaten, ik ben de ALLERBESTE.'
Ervaring had hij niet, maar dat loste hij creatief op. 'Handig? Zeker, ik ben met twee meisjes naar het schoolbal geweest.' 'Slim? Ik los een Rubiks kubus supersnel op. En ik wil dat zelfs tonen.’
Dat hij intussen al zeven keer het woord 'shit' in zijn brief had geschreven, mocht geen afknapper zijn.
Besluiten deed Ronald met de melding dat hij 's anderendaags om 11 uur zijn contract zou komen tekenen. En geloof het of niet, maar Ronald kreeg de job en is intussen een levende legende binnen het bedrijf.
(wv) - Bron: MARK Magazine
5 maart 2015Beleefd zijn lijkt soms niet meer van deze tijd, terwijl je er toch zoveel sympathieker door lijkt én er zoveel meer gedaan mee krijgt.
Interne sollicitanten maken amper kans op belangrijke functies bij hun werkgever. Op papier (via het cv) lijken externe kandidaten immers briljanter...
Ook al lijkt het een goed idee om in je cv zoveel mogelijk informatie mee te delen, toch is dat niet altijd het geval. Wat laat je best achterwege?
Niet alleen te veel werk, ook bazen kunnen serieus wat stress veroorzaken. En dat gebeurt ook: werknemers zijn niet echt lovend over hun chef, zo blijkt.
Er circuleren veel tips over hoe je snel succesvol kunt worden. Vaak wordt er dan een voor de hand liggende factor over het hoofd gezien: goede manieren.
Je bent niet zoals alle anderen, dus ook je (creatief) cv springt uit de band. Dat kan zeker geen kwaad, maar pas wel op met té creatieve vondsten.
Op elk kantoor loopt er wel een blaaskaak rond. Iemand die veel blabla verkoopt, maar weinig zélf bereikt. Hoe ga je om met zo'n bluffende collega?
Iedereen heeft unieke talenten, alleen heeft niet iedereen de gave om die talenten meteen te ontdekken… Deze tips helpen je op weg.
Zijn er qua diversiteit op het werk grote verschillen tussen werkgevers en werknemers? In het beleid niet echt, maar in de praktijk op de werkvloer vaak wel.