Hoe ga je om met deze 10 types collega's?
Het is belangrijk voor de groepsdynamiek dat je het kunt vinden met de meeste collega’s. Welke types zijn er op de werkvloer? En hoe ga je daar het best mee om?
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Het is belangrijk voor de groepsdynamiek dat je het kunt vinden met de meeste collega’s. Welke types zijn er op de werkvloer? En hoe ga je daar het best mee om?
Vertragingen, personeelstekort, ... Het zijn geen aangename situaties op de werkvloer. In dit stappenplan leer je de kunst van het probleemoplossend denken.
Een toxische werkomgeving. Hoe herken je die? En vooral: wat kan je eraan doen?
Een van de redenen waarom mensen hun job opzeggen, is omdat het niet klikt met hun manager. Maar je kan je nieuwe leidinggevende vaak al snel inschatten...
Een overeenkomst bezegelen met een handdruk, dat voelde de laatste maanden nogal gekunsteld. Gaan we na de zomer weer handen schudden en kussen op de werkvloer?
Een goede communicatie bevordert de sfeer op de werkvloer én de band met je collega’s. Deze vijf tips stimuleren een transparante communicatie op de werkvloer.
Heel wat werknemers kiezen er bewust voor om hun prestaties tot het absolute minimum te beperken. Het fenomeen heeft ook een naam: quiet quitting.
Onderbreken tijdens een online meeting kan een uitdaging zijn. Enkele tips om op een beleefde en niet opdringerige manier de aandacht te trekken...
Soms zegt één blik meer dan duizend woorden. Toch ben je maar beter genuanceerd wanneer je de lichaamstaal van je gesprekspartner probeert te lezen.
Diversiteit en inclusie zijn cruciaal. Maar wat is het verschil?
Zet 5 (of 10, 20 …) Gen X’ers samen met evenveel Gen Y’ers én Gen Z’ers en je bent goed op weg naar succes. Want met alleen maar ‘oude rotten’ of digital natives zal dat niet lukken...
Uit het oog, uit het hart? Ruim één op de vier werknemers (26%) heeft tegenwoordig een minder hechte band met zijn of haar collega’s.
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.
Wil je je werkrelaties nieuw leven in blazen? Luister dan goed naar … de Oekraïense president Zelenski!
Minder onderweg, hybride werken, groener verplaatsen: aan deze uitdagingen kunnen organisaties vandaag niet voorbij. Maar hoe pakken ze die concreet aan?
Narcisten bezitten vooral negatieve eigenschappen maar ze blijken wel succesvol op de werkvloer. Hun charisma en zelfvertrouwen spelen hierbij een grote rol.
Eerlijkheid en integriteit worden de belangrijkste eigenschap voor de leiders van morgen, die tegelijk aandacht moeten hebben voor duurzaamheid.
Bezorgt je job je al genoeg arbeidsvreugde waardoor je niet per se aanwezig wil/moet zijn op dat verplichte bedrijfsfeestje of die “spontane” afterwork party?
Staat het vertrek van een collega op de planning? Met deze cadeautips zorg je voor een onvergetelijk afscheid.
Wat maakt een organisatie de 'beste werkplek'? Dirk Buyens en Astrid Vandenbroucke van het Great Place to Work Institute vertellen het.