De zoektocht van DriveX naar een Aspirant schade-expert

Hoe Jobat DriveX hielp in hun zoektocht naar een Aspirant schade-expert.

Ontdek het succesverhaal van DriveX, een van de drie bedrijven onder Comoo, gespecialiseerd in schadereviews voor poolauto's en leaseauto-omruilingen. In hun zoektocht naar een Aspirant schade-expert in regio Vilvoorde, kozen ze voor de ondersteuning van Jobat. Onze performance marketeers hebben een doeltreffende Power Network Job-campagne opgezet, na een succesvolle Employer Branding-campagne. De resultaten kan u hieronder terugvinden.

Een performante digitale mediamix

Ten eerste werd de vacature, na een kwaliteitscontrole van ons performance team, online geplaatst op Jobat.be voor een looptijd van 60 dagen. Daaropvolgend werd deze vacature doorgeplaatst op relevante jobaggregatoren zoals VDAB, Forem of Careerjet. Via onze Job alert mailings belandde de vacature ook rechtstreeks in de inbox van gemotiveerde en relevante kandidaten.

Daarnaast verscheen de vacature van DriveX met job banners op de nieuwssites van DPG en Mediahuis (Nieuwsblad.be, HLN.be, Standaard.be, DeMorgen.be, HBvL.be en GvA.be) en verscheen de vacature herhaaldelijk op verschillende Belgische websites via ons retargeting netwerk.

Tot slot werd de digitale mediamix versterkt met een campagne op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Facebook

In het kader van deze zoektocht lanceerden we ook een Facebookcampagne, getarget naar pas afgestudeerden in het graduaat ‘voertuigtechnieken’. Dynamische advertenties met diverse copy en visuals werden ingezet om een breed scala aan potentiële kandidaten aan te spreken. Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, werd er getarget op basis van onze eigen Jobat data, aangevuld met data van Facebook.

Inzet van Talent Drivers data

Onze Talent Drivers data wijst uit dat extralegale voordelen, doorgroeimogelijkheden voor young graduates en een aangename werksfeer van groot belang zijn voor deze doelgroep. Deze inzichten werden dan ook zorgvuldig verwerkt in zowel de vacaturetekst als advertenties, met als doel direct de aandacht van potentiële kandidaten te trekken.

Het resultaat?

De Power Network Job van DriveX zorgde voor veel visibiliteit. De vacature werd maar liefst 1.303 keer bekeken en leverde 19 sollicitaties op.

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.

Gerelateerde artikels
CASE
Sharp werft succesvol Project Engineers dankzij strategische digitale mediamix
Lees meer
CASE
De Kracht van Samenwerking: Hoe Jobat De Decker – Van Riet hielp bij het vinden van buschauffeurs voor De Lijn
Lees meer
CASE
De succesvolle zoektocht van Bellewaerde: 80 inschrijvingen én een tevreden klant
Lees meer