EBC Studio.

Zet je werkgeversmerk in de markt met authentieke verhalen, geschreven, in beeld en/of met video.

Hoe word je top-of-mind bij de juiste profielen?

Want wij geloven dat als je je eigen medewerker, je ambassadeurs, laat vertellen wat jullie als werkgever onderscheidend maakt voor hen, dit in authentieke verhalen giet en deze verspreidt bij jouw relevante doelgroep, je top-of-mind wordt als potentiële werkgever.

1

STAP 1

Richt je niet alleen op actief werkzoekenden, maar breng je boodschap ook zeker naar latent talent. Volgens onze Brand Tracker studie blijkt dat 44% van de Vlamingen namelijk latent uitkijkt naar een mogelijke nieuwe uitdaging.

2

STAP 2

Laat zien wat jou als werkgever onderscheidt van andere organisaties. Speel jullie troeven uit. Dat doe je best door je eigen medewerkers te laten vertellen over hun job en hun gevoel bij jou als werkgever. Als ambassadeurs van jouw bedrijf stralen zij geloofwaardigheid en authenticiteit uit naar potentieel nieuw talent.

3

STAP 3

Beperk je niet tot één kanaal, maar zet een mix van relevante kanalen in om je boodschap tot bij de juiste doelgroep te brengen. Breng je verhaal ook op verschillende manieren: in de vorm van artikels, met aantrekkelijke beelden, aan de hand van video’s, … Zo trigger je talent herhaaldelijk en op verschillende manieren om ze uiteindelijk aan te zetten tot sollicitatie.

 

Hoe helpt EBC Studio je hierbij?

  • Op basis van ons Talent Drivers onderzoek weten we precies welke drijfveren diverse (knelpunt)profielen hebben om voor een nieuwe job of werkgever te kiezen. Die waardevolle informatie passen we toe in de creatie van employer branded content: authentieke verhalen geschreven, in beeld en/of in video gebracht door ons team van journalisten, fotografen en productiehuizen.
  • We zetten eigen content-initiatieven op die gericht zijn op de brede carrièrezoeker of op specifieke knelpuntprofielen, denk maar aan ons Go for happy Magazine.
  • Met behulp van onze Smart Jobat Datasegmenten (data volgens functieprofiel van zowel actief als latent talent) positioneren we jouw werkgeversmerk bij de juiste doelgroep.
  • Uit het Talent Drivers onderzoek weten we bovendien welke media diverse functieprofielen raadplegen en waar jij ze als werkgever dus het beste kan bereiken. Aan de hand van deze info laten we jouw content verschijnen in een optimale crossmediale mediamix: inzet van de 6 grootste nieuwsmerken van Vlaanderen, social media, Google en onze eigen initiatieven.

1. HR-content voor de carrierezoeker

Breng actuele en relevante content voor de carrièrezoeker rond topics zoals wellbeing, nieuw leiderschap, mobiliteit, young graduates, … en positioneer je als een toonaangevende werkgever in deze domeinen.

Go for happy Magazine

Breng jouw verhaal rond topics zoals wellbeing in ons Go for happy Magazine als bijlage bij De Standaard en Het Nieuwsblad en digitaal via nieuwsmerken en social media.

TOPICS 2021
Go for happy Magazine

Special projects

Haak je karretje aan een van onze Special Projects: themadossiers in een mix van print en digitaal naar buiten gebracht: Baanbrekende Werkgever, Werken in Brussel, het Warmste Bedrijf, enz.

KALENDER 2021
Baanbrekende Werkgever

2. HR-content voor specifieke knelpuntberoepen

Breng HR-content die de interesse wekt van welbepaalde functieprofielen: techniekers, ingenieurs, verpleegkundigen, … Merk je dat zij jouw organisatie nog onvoldoende kennen? Target ze dan heel gericht met behulp van onze Smart Jobat datasegmenten: per functieprofiel leggen wij datasegmenten aan van zowel actief als latent talent, die we gericht kunnen inzetten voor je employer branding campagne.

Xtra Social Story

Wanneer je jouw verhaal digitaal wil vertellen aan talent dat jou als werkgever nog niet kent.

MEER INFO
Xtra Social Story

Werkgever in mijn buurt

Wanneer je lokale impact wil creëren als werkgever in combinatie met concrete instroom.

MEER INFO
Werkgever in mijn buurt

Profile Partnership

Positioneer je heel gericht naar specifieke knelpuntprofielen met gerichte verhalen gebracht in een mediamix op maat.

MEER INFO
Profile Partnership

Talent Value Partnership

Geïnvesteerd in jullie EVP, een nieuwe jobsite, … en geen of onvoldoende traffic naar je site? Kies voor een langetermijnaanpak.

MEER INFO
Talent Value Partnership

Laat je inspireren door onze employer branded content.

Native artikels

Go for happy Magazine

Go for happy Magazine Go for happy Magazine

Video

Adecco
Realdolmen
Auto5
De Lijn

Concrete klantencases

Jobat nodigt je uit voor een inspiratiesessie Employer Branding op 11/6.

Wat de aanpak van Jobat is, hoe ze deze verhalen verspreiden en waarom dit interessant voor jullie kan zijn, lichten Kim Vergaelen (Business Development Manager) en Hannelore Geldhof (EBC Studio Manager) graag toe tijdens een inspiratiesessie op vrijdag 11 juni 2021 om 10u.

Hierbij zal Nick Leenaert (HR Director Group Services bij Unilin) toelichten welke rol Go for happy voor hun Employer Branding speelt.

Jobat Go for happy

Vragen over employer branding via Jobat?

Bel 02 467 48 00 of mail info@jobat.be

Je adviseur helpt je graag verder