Sharp werft succesvol Project Engineers dankzij strategische digitale mediamix

Hoe Jobat Sharp hielp in hun zoektocht naar Project Engineers.

Sharp is een wereldwijde leider in diensten voor de supply chain van klinische proeven en farmaceutische verpakkingen. In hun zoektocht naar Project Engineers, in regio Hamont-Achel, schakelde het bedrijf de hulp van Jobat in. Onze performance marketeers zetten een krachtige Power Network Job-campagne op, dat volgt op een Employer branding campagne. De resultaten kan u hieronder terugvinden.

Een performante digitale mediamix

Allereerst werd na een grondige kwaliteitscontrole van ons performance team, de vacature online geplaatst op jobat.be voor een looptijd van 60 dagen. Vervolgens werd deze vacature doorgeplaatst op relevante jobaggregatoren zoals VDAB, Forem of Careerjet alsook opgenomen in onze doelgerichte Job alert mailings, waardoor de vacature rechtstreeks in de inbox van gemotiveerde en relevante kandidaten beland.

Daarnaast verscheen de vacature van Sharp met job banners op de nieuwssites van DPG en Mediahuis (Nieuwsblad.be, HLN.be, Standaard.be, DeMorgen.be, HBvL.be en GvA.be). Via ons retargeting netwerk verscheen de vacature ook meermaals op diverse Belgische websites a.d.h.v. een banner.

Bovendien werd de performante digitale mediamix versterkt met een campagne op Facebook, LinkedIn en Instagram. Tot slot werd de campagne voortdurend geoptimaliseerd door onze respons experten.

Facebook

In het kader van deze zoektocht lanceerden we ook een Facebookcampagne. Hierbij maakten we gebruik van dynamische advertenties met verschillende soorten copy en visuals. Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, werd er getarget op basis van onze eigen Jobat data, aangevuld met data van Facebook.

Inzet van Talent Drivers data

Uit onze Talent Drivers data blijkt dat het loonpakket een grote drijfveer is voor deze specifieke doelgroep. Hierop is dan ook extra ingespeeld door het salarispakket prominent naar voren te brengen in de vacature, met als doel direct de aandacht van potentiële kandidaten te trekken.

Het resultaat?

Deze Power Network Job-campagne van Sharp was een groot succes! De vacature werd 1.149 keer bekeken wat resulteerde in 7 sollicitaties en 2 effectieve aanwervingen.



Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.

Gerelateerde artikels
CASE
De Kracht van Samenwerking: Hoe Jobat De Decker – Van Riet hielp bij het vinden van buschauffeurs voor De Lijn
Lees meer
CASE
De succesvolle zoektocht van Bellewaerde: 80 inschrijvingen én een tevreden klant
Lees meer
EMPLOYER BRANDING
BASF zocht en vond 100 procesoperatoren dankzij een straffe employer branding campagne
Lees meer