333 opleidingen: Marketing & communicatie

Mongools

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online
Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant

Effectieve communicatie op de werkvloer

  • door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
Antwerpen & Haven
786

Communicatie op de werkvloer is essentieel voor een goede en efficiënte werking van je organisatie. Doelstellingen en werkmethodes moeten uiteraard voor iedereen duidelijk zijn en dienen dus correct te worden gecommuniceerd op de juiste tijdstippen. Maar communicatie is evenzeer bepalend voor de betrokkenheid en motivatie van je medewerkers en de sfeer binnen je team.

Communiceren is dus inderdaad zoveel meer dan praten en snel een boodschap de wereld insturen. Conflicten of misverstanden ingevolge foute communicatie zijn vermijdbaar. In deze opleiding wordt ‘het wat’ en ‘het hoe’ van goed communiceren onder de loupe genomen om de gewenste bedrijfscultuur en optimale resultaten te realiseren. 

Gebrekkige communicatie, of deze nu voortvloeit uit een weinig transparante inhoud of een onaangepaste communicatiestijl, kan desastreuze gevolgen hebben. Nochtans is goed communiceren meer dan ‘het goed kunnen uitleggen’ of van nature “een vlotte prater” zijn. Een aantal praktische tools en technieken helpen je om je boodschap doeltreffend voor te bereiden en je aanpak af te stemmen op je doelpubliek om zo de gewenste resultaten te bereiken.

Over de trainers

Pascale De Snijder heeft meer dan 30 jaar ervaring op de teller en ‘ademt’ dus sales. Sinds 2008 is zij  merkexpert bij BOX32, een Branding Communication Agency. Combineer de juiste branding met een duidelijke boodschap en je krijgt vuurwerk. Pascale helpt je om dat verhaal goed te vertellen. Dat vergroot je invloed en geloofwaardigheid als merk en als persoon. Je verkoopt daardoor beter en sneller. En dus: meer. 
BrandStory is sinds 2017 de tweede pijler binnen BOX32 waarmee Pascale trainingen en coachingtrajecten in sales en business aanbiedt.

Sabine Thielemans was meer dan 22 jaar actief als advocate gespecialiseerd in ondernemersrecht, eerst als partner in een groter Brussels kantoor, de laatste zeven jaar als één van de oprichtsters van een eigen nichekantoor. Dat alles combineerde zij met publicaties over en lesopdrachten in alternatieve geschiloplossing, communicatie en onderhandelen bij de Odisee Hogeschool, de Brusselse balie en opleidingen in-company. 
Begin 2022 maakte Sabine de switch naar business en legal consulting en training bij BrandStory:  binnen haar vakgebied begeleidt zij trainingen en coachingtrajecten op maat van de ondernemer en blijft zij doceren aan verschillende hogescholen (Odisee, Thomas More).

Sessie 1

Uitdagingen en dagelijkse praktijk van de deelnemers
Het wat en waarom van (goede) communicatie
Doelstelling en doelpubliek van de communicatie
Inhoud vs. aanpak: 
- Feit of assumptie
- De informatiebalans: praten, luisteren, vragen,zwijgen

Sessie 2

Analyse en evaluatie van de eigen gedrags- en communicatiestijl
Interactie tussen de verschillende stijlen 
Definiëring van werkpunten

Sessie 3

Conflicthantering 
Belangenanalyse en empathisch vermogen
Stijlen van coaching 
Constructieve feedback
Moeilijke gesprekken en/of moeilijke mensen?
De kracht van teamwerk

Sessie 4

Omgaan met emoties 
Beïnvloeding en framing
Overtuigen via argumentatie vs. via redenering
Intuïtieve vs. rationele beslissingsprocessen
Vergadertechnieken: tips & tricks
Toepassingen en rollenspelen

Antwerpen & Haven € 786(Incl.BTW) Meer info

Iedereen die inzicht willen krijgen in communicatie en gedragsstijlen en hoe je die inzichten concreet en effectief kan inzetten in je dagelijkse leven.

Docenten

Sabine Thielemans

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille