333 opleidingen: Marketing & communicatie

Mongools

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online
SBM

Een geslaagde beursdeelname

  • door SBM

Deelnemen aan een beurs, een infodag, een opendeurdag, ... past prima in de communicatiestrategie van veel bedrijfven en non profit organisaties, maar de investering is groot.

  • Intro & inleiding tot beursstrategieën
    • Hoe beurzen passen binnen uw bredere marketing- en salesstrategie
    • Voorbeelden van succesvolle beursdeelnames
  • Voorbereiding en planning
    • Het opstellen van doelstellingen: wat wilt u bereiken?
    • Beursstrategieën voor verschillende bedrijfsgroottes en sectoren (actief moment: uitwerken van een eigen beursstrategie)
    • Budgettering en resource planning
    • Rollen en verantwoordelijkheden voor, tijdens en na de beurs
  • Inrichten van de beursstand
    • Standontwerp en positionering (locatie) voor maximale zichtbaarheid
    • Gebruik van visuals, marketingmateriaal en technologie om bezoekers aan te trekken
    • Logistieke planning en organisatie
  • Communicatie en promotie van beursdeelnames
    • Communicatiestrategieën voor verschillende fasen (voor, tijdens en na de beurs)
    • Gebruik van verschillende kanalen (e-mail, social media, website, interne communicatie persberichten, mediapartners…)
    • Ontwikkelen van aantrekkelijke content en uitnodigingen voor standpromotie en bezoekersbetrokkenheid
  • Bezoekers aantrekken en leads genereren
      • Het trainen van uw team: verkooptechnieken en het aanspreken van bezoekers
      • Tools & tips voor het verzamelen en opvolgen van leads
      • Hoe zorgt u voor een succesvolle opvolging na de beurs?
  • Opvolging, ROI meten & evaluatie
      • Het analyseren van uw deelname en resultaten: wat ging goed en wat kan beter?
      • Welke tools of KPI’s kan ik opnemen voor mijn beursdeelname te evalueren (bv. enquêtes of NPS)?

    Op aanvraag Meer info

    Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor iedereen die verantwoordelijk is voor of betrokken is bij beursdeelnames:

    • Marketingmanagers
    • Salesprofessionals
    • Eventmanagers
    • HR-managers
    • Ondernemers en bedrijfsleiders