Deelnemen aan een beurs, een infodag, een opendeurdag, ... past prima in de communicatiestrategie van veel bedrijfven en non profit organisaties, maar de investering is groot.
Intro & inleiding tot beursstrategieën
Hoe beurzen passen binnen uw bredere marketing- en salesstrategie
Voorbeelden van succesvolle beursdeelnames
Voorbereiding en planning
Het opstellen van doelstellingen: wat wilt u bereiken?
Beursstrategieën voor verschillende bedrijfsgroottes en sectoren (actief moment: uitwerken van een eigen beursstrategie)
Budgettering en resource planning
Rollen en verantwoordelijkheden voor, tijdens en na de beurs
Inrichten van de beursstand
Standontwerp en positionering (locatie) voor maximale zichtbaarheid
Gebruik van visuals, marketingmateriaal en technologie om bezoekers aan te trekken
Logistieke planning en organisatie
Communicatie en promotie van beursdeelnames
Communicatiestrategieën voor verschillende fasen (voor, tijdens en na de beurs)
Gebruik van verschillende kanalen (e-mail, social media, website, interne communicatie persberichten, mediapartners…)
Ontwikkelen van aantrekkelijke content en uitnodigingen voor standpromotie en bezoekersbetrokkenheid
Bezoekers aantrekken en leads genereren
Het trainen van uw team: verkooptechnieken en het aanspreken van bezoekers
Tools & tips voor het verzamelen en opvolgen van leads
Hoe zorgt u voor een succesvolle opvolging na de beurs?
Opvolging, ROI meten & evaluatie
Het analyseren van uw deelname en resultaten: wat ging goed en wat kan beter?
Welke tools of KPI’s kan ik opnemen voor mijn beursdeelname te evalueren (bv. enquêtes of NPS)?