333 opleidingen: Marketing & communicatie

Mongools

  • opleiding door NHA Afstandsonderwijs
  • Online
SBM

Adverteren op Facebook voor beginners

  • door SBM

Leer advertentiecampagnes opzetten in Facebook

De basis van Facebookmarketing is een solide contentstrategie die je doelgroep boeit. Daarna kan je snel van start met adverteren om zo ook het rendement van je contentinspanningen te verhogen.


Tijdens deze opleiding werken we samen middels het social media canvas een Facebookcampagne uit. Daarbij beginnen we met het scherp definiëren van de doelgroep en doelstelling om deze te doorvertalen naar een boodschap, creatief format en targeting.


Tijdens de opleiding leer je :

  • hoe je Facebook ads inzet binnen de customer journey;
  • hoe je je commerciele doelstellingen doorvertaalt naar relevante KPI’s voor Facebook, zoals bijvoorbeeld de ROAS (Return On Ad Spent)
  • over de mogelijkheden en kracht van verschillende Facebook advertentie formats en formules, zoals bijvoorbeeld Advantage+
  • werken met Meta Business Suite, het campagne instrument van Facebook;
  • Hoe je met behulp van zogenaamde A/B-tests en Meta Experiment  jouw campagnes kan optimaliseren voor een verbeterd rendement
  • hoe je een productcatalogus opbouwt en die toont op jouw Facebookpagina;
  • het meetbaar maken van je Facebookcampagnes, met tools als de Facebook Pixel, Conversions API  en UTM-tracking
  • alternatieve manieren van adverteren, bijvoorbeeld over het organiseren van acties, challenges en prijsvragen

De opleiding is doorspekt met talloze voorbeelden uit de praktijk van bekende en minder bekende ondernemingen. Reserveer een klein budget om na de opleiding een campagne te doen starten




Op aanvraag Meer info

Verkoop je aan consumenten? Wil je meer omzet halen met social commerce via Facebook? Ben je de beheerder van je Facebook bedrijfsprofiel? Dan is deze opleiding voor je!


Wil je adverteren via Facebook om nieuwe medewerkers aan te trekken? Dan is deze opleiding niet de juiste keuze.

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille