331 courses: Marketing & communication

Podcasting

  • course by KdG Academy
  • Online

Mongools

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
HRD Academy

Verbindende Communicatie

  • by HRD Academy
Ghent
1.870

In de driedaagse training 'Verbindende communicatie' leer je duidelijk en respectvol communiceren met medewerkers en collega's. Je slaagt erin om écht te luisteren naar hen. Je leert de principes van verbindend communiceren toepassen waardoor je een coachende stijl aanneemt.

Omdat theoretische inzichten gekoppeld worden aan praktijkvoorbeelden is het niet mogelijk om een heel gedetailleerd programma per dag mee te geven. De training Verbindende Communicatie verloopt volgens de behoeften van de deelnemers.  Hieronder geven we toch een richting mee waarin het programma kan verlopen.


Dag 1

  • We gaan aan de slag met de verschillende bouwstenen van het model Verbindende Communicatie.
  • Wat is zelfempathie en waarom is het zo belangrijk?
  • Hoe integreer je de basisinzichten in je persoonlijk proces?
  • Hoe anders ervaar je het om zelf verantwoordelijkheid op te nemen voor je emoties in plaats van iemand anders daarvoor aansprakelijk te stellen?


Dag 2

  • Wat we tijdens dag 1 geleerd hebben, gaan we  inzetten in de dagelijkse, professionele context en praktijk.
  • Hoe treed je in relatie met de andere vanuit zelfempathie en zelfkennis?
  • Welk effect heeft die nieuwe aanpak op de gehele organisatiecultuur?
  • Wat is empathisch luisteren?  Wanneer en hoe kan ik dat toepassen?
  • Na de tweede trainingsdag krijg je een opdracht mee.


Terugkomdag = dag 3

  • Iedereen is concreet aan de slag gegaan met Verbindende Communicatie in zijn of haar professionele omgeving (opdracht na dag 2). Op de terugkomdag gaan we dieper in op de valkuilen, succeservaringen en knelpunten uit de praktijk.
  • We integreren de theorie en de praktijk tot een nieuwe manier van verbindend communiceren.
  • Je leert als professional duidelijk en respectvol en verbindend communiceren met je medewerkers.
  • Je bent je bewust van de gevoelens en behoeften van medewerkers en je kan die ook naar boven halen in een gesprek.
  • Je kan omgaan met reacties van medewerkers of collega’s die je niet zo fijn vindt. 
  • Je leert verder kijken dan gedrag.
  • Je leert echt luisteren naar medewerkers en collega's. Doordat medewerkers zich begrepen voelen, ligt de weg naar creatieve oplossingen open.
  • Je kan gesprekken voeren en feedback geven volgens de principes van Verbindende Communicatie.
  • Je leert waardering en dankbaarheid uitdrukken op een manier die de andere kan horen.
  • Theoretische inzichten worden op een ervaringsgerichte manier en met veel oefeningen geïntegreerd. Tijdens deze training ligt de nadruk op het werken met voorbeelden uit jouw werksituatie.
  • De training Verbindende Communicatie vraagt om twee opeenvolgende dagen. Die tijd is nodig om vertrouwd te geraken met de theoretische inzichten van het model en om de verworven kennis ook daadwerkelijk te integreren via oefeningen en praktijkvoorbeelden in je eigen werksituatie.  
  • Een terugkomdag na minimum een maand laat toe om succesverhalen te delen, eruit te leren en professioneel duiding te krijgen bij specifieke struikelblokken.
  • We streven naar groepen van minimum 6 en maximum 12 deelnemers voor een optimaal resultaat.

Ghent € 1.870(Incl.VAT) More info
Ghent € 1.870(Incl.VAT) More info

Teachers

Els Van Beveren

Certificates and accreditation

attest lesvolging.