241 courses: Sales

Bedrijfsbeheer

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Mode Adviseur

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
VDAB

Customer service medewerker

  • by VDAB
Roeselare, Leuven and 4 others

Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).

Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!


**Wat leer je?**

- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.

Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.


**Hoelang duurt de opleiding?**

Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Arbeidsmarktinfo
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:

- Goede tot zeer goede kennis Nederlands
- Communicatievaardigheid, resultaatgerichtheid en flexibiliteit
- Digitaalvaardigheid
- Zeer goede kennis van het Frans is een sterke extra troef

INTERESSE IN DEZE OPLEIDING
Heb je al een bemiddelaar bij VDAB? Bespreek jouw interesse in deze opleiding met jouw bemiddelaar. Als de opleiding past binnen jouw traject, vraagt jouw bemiddelaar de opleiding aan. Heb je geen bemiddelaar, maar wil je graag meer informatie? Schrijf je dan in via de knop onderaan deze pagina: `Vraag deze opleiding aan¿.

VERLOOP AANVRAAG
Na jouw inschrijving ontvang je per e-mail een informatiepakket waarin alle stappen van jouw opleidingsaanvraag worden uitgelegd. Zo weet je precies wat je kunt verwachten.
Vervolgens krijg je een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek. Hierbij ontvang je een tweede infopakket met:
- Details over de job waarvoor je wordt opgeleid.
- Uitleg over het opleidingstraject.
- Enkele opdrachten ter voorbereiding.

Zorg ervoor dat je alles goed doorneemt en de opdrachten maakt, zodat je optimaal voorbereid bent op het gesprek.

OPLEIDINGSTRAJECT
De opleiding loopt van maandag tot vrijdag, van 8:30 tot 16:00 uur. Het traject is een combinatie van:
- Fysiek en digitaal leren.
- Begeleide momenten en zelfstandig leren.

Omdat een deel van de opleiding digitaal is, heb je een laptop met camera en microfoon nodig, evenals een stabiele internetverbinding. Heb je zelf geen geschikt toestel? VDAB kan je tijdens de duur van de opleiding een laptop ter beschikking stellen. Heb je thuis geen rustige werkplek? Dan ben je altijd welkom om in een VDAB-competentiecentrum te werken.

LOCATIES
De opleiding wordt georganiseerd door VDAB Roeselare in samenwerking met VDAB Brugge. Tijdens de opleiding kan het zijn dat je je moet verplaatsen tussen de locaties in Roeselare en Brugge. Het opleidingscentrum in Brugge bevindt zich in Sint-Michiels, Koning Albert I Laan 1-2, vlak achter het NMBS-station van Brugge.
Je kan deze opleiding volgen als je

geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
in je opzegperiode zit, of
in de sociale economie werkt.
Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.
Busdienst (stadsbus nr.80 of nr.81) afstappen halte Linde, dan moet je nog de Bollaardstraat afwandelen tot aan Wijnendalestraat (opleidingscentrum ligt op de hoek)
Met de eigen wagen verlaat je best de E403 (A17) via afrit 8 en volg dan de richting Beveren centrum, het opleidingscentrum ligt op ongeveer 500 meter voorbij de dorpskom (richting Bruggesteenweg).

Er kunnen ter plekke een maaltijd, soep of broodjes besteld worden. Dit gebeurt via de PC aan het onthaal (opgelet enkel online te betalen).

Roeselare More info
Vilvoorde - Zaventem More info
Antwerp & Port of Antwerp More info