Hoe MyCSN met Jobat de perfecte GIS-specialist vond

Hoe Jobat MyCSN hielp in hun zoektocht naar een GIS-specialist.

MyCSN helpt steden en gemeenten innovatieve projecten te lanceren door smart city-toepassingen toegankelijk en betaalbaar te maken. Ze maken gebruik van geavanceerde technologieën om slimme oplossingen te bieden voor diverse uitdagingen. Als ondersteuning van hun My CSN Geo team waren ze op zoek naar een GIS-specialist (Geografische Informatiesystemen Specialist) die o.a. instaat voor het coördineren en beheren van GIS-projecten. Ze deden een beroep op Jobat om hen te helpen bij het vinden van deze specialist. Ons team van performance marketeers zorgde voor een doeltreffende Power Network Job-campagne om de geschikte kandidaten te bereiken. Benieuwd naar de resultaten van deze campagne? Die ontdekt u hieronder.

Een performante digitale mediamix

Allereerst zorgen we ervoor dat de vacature van MyCSN optimaal zichtbaar was in het Jobat netwerk. Na een quality check van ons performance team, plaatsten we de vacature online op jobat.be voor een looptijd van 60 dagen. Daaropvolgend plaatsten we deze vacature door op relevante jobaggregatoren zoals VDAB, Forem of Careerjet, alsook opgenomen in onze gerichte Job alert mailings. Hierdoor kwam de vacature ook rechtstreeks terecht in de inbox van gemotiveerde en relevante kandidaten.

Daarnaast verscheen de vacature van MyCSN met job banners op de nieuwssites van DPG en Mediahuis (Nieuwsblad.be, HLN.be, Standaard.be, DeMorgen.be, HBvL.be en GvA.be) en verscheen de vacature herhaaldelijk op verschillende Belgische websites via ons retargeting netwerk.

Daarenboven versterkten we de performante digitale mediamix met een campagne op Facebook het meest relevante kanaal voor de doelgroep.

Facebook

We lanceerden ook een Facebook-campagne specifiek getarget op Hasselt. Onze performance markteers gingen aan de slag met het aangeleverde materiaal en werkten verschillende soorten copy uit. Na verloop van tijd werden ook de teksten en beelden geoptimaliseerd. Op basis van het aantal clicks werd steeds de best presterende visual en tekst naar voren geschoven. Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, werd er getarget op basis van onze eigen Jobat data, aangevuld met data van Facebook.

Inzet van Talent Drivers data

Onze Talent Drivers data wijst uit dat het loonpakket en de extralegale voordelen van groot belang zijn voor deze doelgroep in de keuze van hun job. Er werd dan ook sterk ingespeeld op deze drijfveren in zowel de vacaturetekst als in de Facebook campagne. 

Het resultaat?

De vacature van MyCSN kreeg veel aandacht dankzij onze Power Network Job-campagne. Zo werd de vacature maar liefst 2.042 keer bekeken. Dit leverde 26 sollicitaties en 1 effectieve aanwerving op. Missie geslaagd dus!

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.

Gerelateerde artikels
CASE
De succesformule van Jobat voor het aantrekken van administratief talent
Lees meer
CASE
De zoektocht van DriveX naar een Aspirant schade-expert
Lees meer
CASE
Sharp werft succesvol Project Engineers dankzij strategische digitale mediamix
Lees meer