197 opleidingen: Administratie

Syntra West

(Telefonisch) innen van vorderingen

  • door Syntra West

Communicatieve en onderhandelingsvaardigheden optimaliseren, essentieel bij het telefonisch incasseren

  • Inleiding:
    • Belang van goede taakuitvoering voor imago en rendabiliteit/werkingsmiddelen
    • Redenen waarom klanten niet betalen en verschillen in aanpak
    • De belangrijkste invorderingsprincipes ( geloofwaardigheid, volharding, escalatie, persoonlijke aanpak)
    • Het wettelijk kader
    • Ethisch verantwoord invorderen
  • Telefonisch invorderen, hoe doe je dat?  
    • Inhoudelijk (de diverse stappen)  
    • Vormelijk (stem, correct taalgebruik, juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, ….)
    • De kracht van gedachten
    • Diverse onderhandelingstechnieken
    • Oefeningen
  • Hoe stel je de klant centraal?
    • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
    • Empathie
    • Correct gebruik van ‘OMA’ ( oordeel- mening- advies)
    • Actief luisteren ( ‘ANNA’ , ‘NIVEA’) Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
    • Human2Human   
    • Actie – en reactieoefeningen  
  • ACE bij het invorderen:
    • Hoe krijg je tijdens het invorderen een ‘amazing customer experience’?
    • Hoe omgaan met klanten die zich lastig gedragen?
    •  Hoe omgaan met persoonlijke aanvallen?
    • Hoe positief formuleren? ( ook bij negatieve boodschappen)   

Op aanvraag Meer info

Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers die in contact komen met klanten;

en meer specifiek tot credit controller, credit collector, AR accountants, credit managers, …

Kortom voor iedereen die hun persoonlijke effectiviteit willen verhogen bij het telefonisch innen van vorderingen.

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille