239 courses: Sales

Bedrijfsleider

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

E-coaching

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Accountmanager

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Autoverkoper

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
Syntra Midden-Vlaanderen

Telefonische prospectie

  • by Syntra Midden-Vlaanderen
Free

Verkopers kijken vaak op tegen telefonische prospectie en het vastleggen van afspraken. Meestal beschouwen ze deze opdracht als 100% geslaagd als ze een afspraakje “versierd” hebben. Ook aan de telefoon is de eerste indruk van de prospect doorslaggevend voor het verdere verloop van het verkoopproces. Legt u teveel druk op de prospect, dan dreigt u straks misschien voor een gesloten deur te staan of u botst op een negatief en kritisch ingestelde inkoper. Maakt u daarentegen een professionele en betrouwbare indruk, dan hebt u een afspraak en de aanzet voor een succesvol verkoopgesprek.

Deze opleiding biedt u in één dag alle tips en technieken om op een professionele manier telefonisch te prospecteren. U leert welke criteria van belang zijn voor het verkrijgen van een afspraak en het maken van een goede eerste indruk over de telefoon. U leert alles over de inhoud van een kansrijk prospectiegesprek en over de impact van een aangepaste intonatie en stijl. Oefenen, oefenen en nogmaals oefenen: aan de hand van praktijkvoorbeelden en voortdurende feedback leert u hoe u voortaan de deur opent bij potentiële klanten.

  • The cold calling blues
  • Leadgeneration en prospectie: waar haal ik en hoe definieer ik m’n leads
  • De professionele beller: weg met die angst
  • Wat irriteert mensen aan de telefoon
  • Moment van de waarheid: een indrukwekkende eerste indruk
  • Het psychologisch proces van een prospect
  • Opbouw van ‘boodschap’ en ‘interessewekker’ (nieuwsgierigheid opwekken)
  • Scenario (tele-gesprekstructuur van A tot Z)
  • Oefenen scenario met teletoestellen
  • Flexibel inspelen op reacties van een prospect
  • Effectief omgaan met bezwaren en het onder controle houden van een gesprek
  • Oefenen omgaan met bezwaren
  • Non-verbale communicatie tijdens het telefoneren
  • Professioneel telefoneren: wat doen en vooral: wat niet doen!

On request € Free(Incl.VAT) More info

  • verkopers
  • vertegenwoordigers
  • medewerkers klantenservice en call center
  • account en sales managers